Mii de clienti ai companiei au primit spre plata facturi deja achitate. Numai în Slatina au fost identificate pâna acum aproape 1.500 de facturi care trebuie stornate. În alte cazuri, consumatorii se trezesc debransati fara sa fi primit facturi sau înstiintari de debransare. Revoltat, un client recomanda conducerii companiei un examen psihiatric. Compania ceha CEZ, furnizorul de energie electrica în Oltenia, si-a adus clientii la disperare cu modul haotic în care face facturarea consumurilor. În repetate rânduri, cititorii ne-au sesizat ca li se pun în cârca facturi pe care deja le-au achitat si ca de fiecare data apar scandaluri cu reprezentantii companiei. Un client revoltat recomanda conducerii furnizorului de energie un examen psihiatric. „Pe 30 octombrie, am depus o reclamatie la sediul societatii din str. Primaverii nr. 18. Ultima factura primita fusese deja achitata si am gasit în cutia postala alta, pe care, de asemenea, o platisem. Ultima citire a contorului a fost facuta pe 19 februarie 2007, iar de atunci nu s-a facut nici o regularizare, facturându-mi-se de doua ori perioada februarie-iulie 2007. Eu le recomand conducatorilor acestei societati un examen psihiatric“, a spus Andrei Marin, unul dintre clientii nemultumiti ai CEZ. Numai în Slatina, reprezentantii CEZ au identificat 1.500 de facturi care trebuie stornate. Daca unii primesc facturi în dublu exemplar, altii nu le primesc deloc. În urma cu doua saptamâni, Elena Jilavu si Cristina Ghenea au semnalat ca au fost debransate de la reteaua electrica fara sa primeasca facturile de plata si înstiintarea de debransare aferenta. În aceste cazuri, reprezentantii CEZ au raspunsuri tip: ori clientii mint, au primit facturile si întârzie sa le achite, ori postasul nu trece prin cartier. Ei sustin ca facturile pleaca spre clienti, dar nu au nici o dovada ca acestia le si primesc. Ba, timp de doua luni, CEZ a recunoscut ca nu a mai emis facturi pentru ca îsi pune la punct baza de date cu clientii. Dupa lansarea noului sistem de citire/facturare, CEZ a produs alta debandata. Cel putin 3.000 de clienti s-au trezit acasa cu înstiintari de plata, desi îsi achitasera la zi facturile. Compania a motivat ca nefericitii au completat gresit datele de identificare, din cauza carora platile nu au fost înregistrate în baza de date. Nici macar operatorii bancari nu au putut sa introduca în mod corect noile codari aplicate de CEZ pe facturi. Clientii care au pierdut chitantele nu au avut cum sa demonstreze ca si le-au achitat si au început sa fluiere a paguba.  Probleme si cu furnizarea Cititorii ne-au semnalat si alte probleme aparute în colaborarea cu CEZ. Spre exemplu, unii dintre ei au probleme cu firmele care executa lucrari pentru companie. Aceste societati în multe cazuri produc scurtcircuite care prajesc aparatura electrica si electrocasnica, iar pagubitii nu stiu cui trebuie sa se adreseze. GdS a relatat un caz recent pe aceasta tema. La începutul lunii octombrie, craioveanca Nina Colceriu ne-a sesizat ca lucrarile de reparatii efectuate de o asemenea firma i-au prajit centrala termica, riscând sa-i incendieze locuinta. Când sa faca reclamatie, CEZ si compania prestatoare de lucrari au aruncat vina una pe alta. „Firmele care presteaza pentru noi depun 10% din valoarea lucrarii ca garantie de buna executie, care se returneaza dupa un an. Fonduri pentru acoperirea eventualelor pagube sunt. Daca în urma interventiilor se strica anumite aparate electronice si electrocasnice, CEZ suporta reparatiile si apoi îsi recupereaza banii de la firma vinovata“, a declarat ulterior Liana Tataranu, purtatoarea de cuvânt. În aceasta vara, craioveni din mai multe cartiere ale orasului ne-au sesizat ca au probleme si cu furnizarea curentului, care se întrerupe destul de des si de mult. În alte zone, tensiunea nu era la parametri normali. Reprezentantii CEZ motiveaza ca problemele au aparut în luna aprilie, când muncitorii firmei HIDROCONSTRUCTIA, care executau lucrari la canalizarea de pe str. Râului, au avariat cablul de alimentare ce leaga statia Craiova Sud de Craiova Centru. Din aceasta cauza, aproape 50% din abonatii craioveni au fost alimentati din statia Craiovita Noua, printr-un cablu a carui durata de viata a expirat. Cablul avariat masoara 3,7 kilometri lungime si a fost achizitionat în 2005 contra sumei de 28 de miliarde de lei vechi. Ieri, CEZ a finalizat reparatiile la avarie, costul lucrarilor fiind de 20.000 de euro. Ramâne de vazut daca în urma acestor reparatii vor mai aparea probleme cu furnizarea energiei electrice.