"Propunerea mea este, si acum analizam, o reducere a taxei intre 20% si 30%, reducere care va fi operata pentru toti", a declarat Borbely precizand ca procentajul va fi decis cu exactitate saptamana viitoare.
In ceea ce priveste decizia Curtii Europene de Justitie, Borbely a spus ca singura problema care trebuie rezolvata este cea a discriminarii indirecte din perioada pana cand s-a adoptat ultima varianta a Legii 50/2008, perioada in care masinile inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2007 nu au platit aceasta taxa, ci doar masinile aduse din strainatate.
"Saptamana viitoare vom finaliza legea de modificare a unor prevederi din ordonanta care se refera strict la decizia CEJ ce se refera la acele masini inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2007. Probabil acele masini, la prima vanzare, vor trebui sa plateasca taxa de prima inmatriculare", a declarat ministrul Mediului.
Ela a adaugat ca viitorul act normativ va respecta cu strictete principiile care au stat la baza instituirii taxei: poluatorul plateste, iar sumele colectate trebuie folosite in investitii "verzi". Astfel, in 2010, programul Rabla a primit 95% din sumele incasate din taxa. Daca anul trecut au fost 110.000 masini noi cumparate si 230.000 masini vechi, din care 30% inmatriculate inainte de 1995, in primele patru luni din 2011 procentajul masinilor mai vechi de 15 ani a scazut la 9,8%.