Bogdan Cherciu, directorul de marketing al Puratos Romania, a trecut pe rand prin industria alcoolului si a tutunului, ajungand de curand intr-un domeniu cu totul diferit de cele in care activase, respectiv cel alimentar. Cat de lina a fost trecerea dintr-o industrie in alta, si care au fost implicatiile si care sunt noutatile noii provocari?
- De ce industria alimentara?
- Am ales industria panificatiei pentru a da curs unei duble provocari: aceea oferita de o companie business to business (B2B), unde am oportunitatea de a pune in practica experienta acumulata pana acum intr-o noua abordare. Dupa o perioada de aproape 8 ani de zile in industria FMCG, in companii multinationale din industria tutunului si a bauturilor precum Philip Morris, Carlsrom Beverages si Brown Forman, mi-am dorit sa explorez o arie diferita de activitate.
- Ce stiai despre aceasta industrie inainte sa ajungi la Puratos?
- Drept sa iti spun, mai nimic, apreciam insa preparatele de cofetarie si ciocolaterie (rade), despre care am aflat ca au in compozitia lor produse Puratos. Ulterior, cand am ales sa lucrez pentru ei, am inceput sa aprofundez domeniul.
- Care este istoria lor, ca si companie?
- Puratos este o companie multinationala prezenta in peste 100 de tari, cu o traditie de aproape un secol, cu o mentalitate de lider si cu rezultate remarcabile in piata de profil la care am descoperit o inclinare si dedicare permanenta catre nevoile clientilor.
Compania a fost infiintata in Bruxelles in 1919 pentru a crea, produce si vinde materie prima pentru patiseri si cofetari. Contrar parerii generale, primele produse nu le erau destinate brutarilor, ci cofetarilor si producatorilor de inghetata. In timp, lucrurile au evoluat, Puratos ajungand lider de piata, cu o cifra de afaceri de peste 1 miliard de Euro. Compania este prezenta pe piata autohtona de 15 ani, investind de la inceputuri si pana in prezent peste 20 milioane de euro, avand peste 160 de angajati si 10 centre de distributie situate in: Bacau, Brasov, Baia Mare, Constanta, Cluj Napoca, Craiova, Galati, Timisoara, Oradea, Ramnicu Valcea.
- Planul tau pentru companie? Stiu ca va adresati industriei specifice, ai carei producatori sunt interesati sa isi vanda produsele diferentiindu-se prin retete, ingrediente, insa si noua consumatorilor nu? Practic, noi consumam produsul finit...
Compania este recunoscuta atat pe piata interna, cat si internationala ca fiind compania unde se imbina stiinta cu creativitatea. Solutii unice care au inovat domeniile brutariei, cofetariei, ciocolateriei sau a moraritului au venit in ajutorul partenerilor nostri pentru a preintampina nevoile consumatorilor. In acest an vom creste investitiile in departamentele de Cercetare & Dezvoltare si Marketing (prioritizand tendintele pietei si cerintele consumatorului final).
Suntem convinsi ca ne vom consolida pozitia de lider pe piata prin dezvoltarea afacerilor partenerilor nostri, intrucat investim atat in programe de specializare, cat si in oferirea unor solutii care sa asigure suportul pentru afacerile lor.
Consumatorul are si el un cuvant greu de spus, intrucat cerintele lui dicteaza producatorilor si dupa cum stim, tot mai multi dintre noi vrem sa mancam produse bio, preparate care nu ingrasa, care nu au prea multe E-uri s.a.m.d.
- Inteleg ca aveti solutii si pentru cei care vor sa manance "bio"?
- In ultimii ani s-a remarcat tendinta clara a consumatorilor de a combate efectele unui stil de viata sedentar, a consumului de alimente cu procent mare in grasimi, sare sau zahar, prin cresterea activitatilor sportive si a consumului de alimente sanatoase. Puratos si-a stabilit ca provocare dezvoltarea de produse care nu numai ca vor sa contribuie la un stil de viata sanatos, dar care sa aiba si gust savuros. Astfel, oferim produse care sa tina cont de aportul caloric, de valoarea grasimilor pentru a veni in intampinarea celor care vor un stil de viata sanatos si moderat.
- E rentabil pentru producatori sa achizitioneze materie prima de buna calitate? E un lant intreg pana la consumatorul final...
- Puratos Romania sustine partenerii in efortul de a deveni mai eficienti prin oferirea pe piata a unor produse cu termen mai lung de valabilitate, precum si prin diminuarea costurilor la nivel de reteta.
- Cat despre consumatori, acestia, dupa cum spuneam anterior, sunt mult mai selectivi si mai atenti la produsul cumparat, dispusi sa plateasca pentru a avea calitate si savoare.