Institutiile Financiare Nebancare (IFN) trebuie sa-si identifice noii clientii, precum si persoanele care actioneaza in numele acestora, prin intermediul unei proceduri sistematizate. Masura face parte din proiectul de norma privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii terorismului prin intermediul IFN-urilor, elaborat de catre Banca Nationala a Romaniei (BNR), potrivit NewsIn. Astfel, abia dupa ce identitatea noului client este verificata in mod corespunzator, IFN-ul intra in relatii de afaceri cu aceasta.
Aceste institutii trebuie sa elaboreze politici clare de acceptare a clientului, prin care sa se stabileasca cel putin categoriile de clientela pe care institutia financiara nebancara isi propuna sa le atraga. IFN-urile mai trebuie sa stabileasca si produsele si serviciile care pot fi furnizate fiecarei categorii de clientela, precum si procedurile graduale de acceptare a clientilor, stabilite in functie de riscul asociat diferitelor categorii de clienti.
In proiectul BNR se mai stipuleaza ca, pentru a stabili identitatea clientului, IFN-urile vor putea apela la orice documente, date sau informatii provenite din surse de incredere. De asemenea, verificarea se poate realiza si prin observatia directa a locatiei la adresa indicata, prin schimb de corespondenta sau accesarea numarului de telefon furnizat de client. INF-urile mai pot verifica informatiile furnizate de client cu cele inscrise pe facturile remise la plata sau prin orice alta metoda. (S.N.)