10% dintre bloggerii respondenti au castigat anul trecut peste 1.000 de euro, arata un studiu recent.
Bloggerii romani au incasat, in 2009, aproximativ 300.000 de euro, 10% dintre acestia avand venituri de peste 1.000 de euro, potrivit studiului BR 2009, derulat de refresh.ro si agentia de publicitate online Standout. La studiu au participat 720 de bloggeri.
Portretul bloggerului roman, potrivit studiului, arata ca locuieste in Bucuresti, este barbat, are varsta cuprinsa intre 18 si 44 de ani, a terminat o facultate si a inceput sa scrie pe blog candva dupa 2007. Potrivit studiului, 77% dintre bloggerii din Romania au varste cuprinse intre 18 si 44 de ani.
Totodata, 79% dintre respondenti au studii superioare sau sunt inca la facultate, in timp ce 44% dintre bloggerii romani traiesc in Bucuresti.
Rezultatele BR 2009 arata ca 10% dintre bloggerii respondenti au inceput sa scrie pe blog inainte de 2006, cel mai bun an pentru blogosfera din acest punct de vedere fiind 2008 cu 30%.
In 2009, ritmul de crestere a fost incetinit cu 3%, doar 27% dintre respondenti lansandu-si blogul in plina criza financiara. Studiul mai arata ca 29% dintre respondentii studiului scriu (si) pe un blog de nisa, 8% scriu pe blogul companiei, in timp ce 19% petrec peste trei ore zilnic pe blog.
Pe de alta parte, 76% dintre respondenti sunt de parere ca subiectele politice au avut cel mai mare impact in blogosfera (2009 a fost un an electoral), urmate de mondenitati (39%), new-media si divertisment, fiecare cu 31% dintre raspunsuri. La polul opus s-au situat subiectele din turism si religie, amandoua obtinand cate 4% dintre raspunsuri.
Totodata, 23% dintre respondenti scriu pe blog in fiecare zi, in timp ce 8% dintre bloggeri folosesc telefonul mobil pentru diverse activitati legate de blogging iar 62% dintre bloggeri scriu despre branduri si produsele sau serviciile oferite de acestea.
Potrivit BR 2009, 10% dintre bloggerii respondenti au castigat anul trecut peste 1.000 de euro. Un calcul simplu, care ia in considerare doar sumele minime obtinute, dar si o medie de 100 de euro pentru bloggerii care au declarat venituri sub 1.000 de euro, arata ca, in Romania, in 2009, blogging-ul a devenit o mica industrie care a generat, cel putin la nivel declarativ, circa 300.000 de euro. Pe de alta parte, doar 3% dintre respondenti au declarat ca blogging-ul reprezinta principala lor sursa de venit.
In ceea ce priveste utilizarea retelelor de socializare, Twitter se afla pe primul loc in preferintele bloggerilor (76%). Pe urmatoarele locuri se afla facebook.com (70%), hi5.com (36%), linkedin.com (33%) si deviantart.com (13%).