Ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat ieri, intr-o conferinta de presa, ca ar putea scoate la privatizare CFR Marfa la finalul anului viitor.
"Solutia pentru CFR Marfa este pregatirea pentru privatizare si, probabil, undeva la sfarsitul anului viitor - privatizarea. Incercam sa facem o privatizare in conditii foarte bune. De aceea ne propunem sa scoatem societatea la privatizare la sfarsitul anului viitor, cand sper ca revigorarea economica va aparea si deci climatul si ofertele vor putea sa fie altele", a declarat oficialul de la MTI.
Berceanu a precizat ca intentioneaza sa vanda compania feroviara de marfa cu capital de stat doar dupa ce o face "atractiva" si doar catre investitori din domeniul feroviar, in urma unei licitatii internationale.
"As dori ca banii obtinuti dintr-o astfel de tranzactie sa ramana in sistemul feroviar, adica sa-i putem utiliza la CFR Calatori si la CFR Infrastructura pentru investitii, atat in liniile de cale ferate, ca ele sa ajunga, in sfarsit, la un standard de viteza, dar, bineinteles, si in ceea ce priveste vagoanele si alte lucruri necesare, in asa fel incat pe viitor tentatia de a calatori cu trenul sa fie suficient de mare incat compania sa fie mult mai echilibrata din punct de vedere economic", a precizat Berceanu.
Potrivit estimarii ministerului transporturilor, CFR Marfa ar putea fi privatizata pe "miliarde de euro".
"CFR Marfa se afla intr-o competitie cu alti operatori, mai ales straini, care sunt din ce in ce mai insistenti pentru a intra pe piata romaneasca. Romania este o tara cu potential si, mai ales, e o tara cu iesire la Portul Constanta, trafic de containere si asa mai departe", a adaugat Berceanu.
Fostul ministru al transporturilor, liberalul Ludovic Orban, declara, in octombrie 2008, ca privatizarea CFR Marfa va avea loc in 2009, compania fiind evaluata la circa un miliard de euro.