Compania Bechtel nu va putea respecta graficul lucrarilor la Autostrada Brasov-Bors stabilit pentru 2006, a declarat ieri ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, citat de Mediafax. Ministrul a ajuns la aceasta concluzie in urma constatarilor ca Bechtel a cerut prea putini bani in august, adica 1,8 milioane de euro.
El a mai precizat ca i-a avertizat pe americani ca vor avea probleme cu angajarea a cateva sute de muncitori calificati, dar si necalificati, primii fiind greu de gasit. Mai mult, desi Ministerul Transporturilor a imprumutat recent pentru lucrarile la Autostrada Transilvania pentru 2006 suma de 100 de milioane de euro, cei de la Bechtel au spus ca nu vor putea face lucrari decat de 70 de milioane de euro.
Berceanu considera insa ca valoarea lucrarilor pe acest an nu vor depasi nivelul de 50 de milioane de euro. In pofida acestor declaratii, ministrul Transporturilor sustine ca marile proiecte ar trebui atribuite unor constructori importanti din 2007. ßi asta pentru ca acestea s-ar ocupa in acelasi timp si de proiectare, de constructie si de operare, pe o perioada de 20-25 sau 30 de ani.

Firma romaneasca castiga la licitatie

Pana cand propunerile lui Berceanu se vor aplica, un consortiu din care face parte firma romaneasca Euroconstruct a castigat licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti.
Aceasta pentru ca acest consortiu a depus oferta cu pretul cel mai mic, de 200 de milioane de euro, a mai declarat Berceanu. Pentru proiect au depus oferte alte trei companii, respectiv austriecii de la Strabag, francezii de la Vinci si maghiarii de la Vegyepszer.