Banca Comerciala Romana (BCR) a modificat politica de comisionare, introducand comisioane pentru plata facturilor in numerar la ghiseu si eliminand altele, a anuntat ieri banca printr-un comunicat. Motivatia oficialilor BCR este aceea ca masurile luate vizeaza stimularea platilor electronice.
Schimbarile au fost operate luni, 21 mai, se arata intr-un comunicat al BCR, cea mai mare banca din Romania.
Institutia de credit a modificat la un leu/operatiune valoarea comisionului de depunere numerar in lei in conturi proprii sau ale altor clienti ai bancii (persoane fizice, persoane fizice autorizate sau persoane juridice), la ghiseele bancii, cu exceptia depunerilor in numerar pentru constituire sau aliemntarea de depozite.
De asemenea, BCR a hotarat introducerea unui comision de 1,5%, minimum cinci lei pe operatiune, pentru plati la ghiseele bancilor, reprezentand contravaloarea facturilor sau a contractelor de furnizare utilitati, prestare de servicii sau vanzare de produse pe care o persoana fizica o datoreaza unei persoane juridice sau persoane fizice autorizate, client al bancii.
O alta schimbare se refera la comisionul pentru operatiuni de retragere de numerar in lei la ghisee, valoarea fiind de 0,4%, minimum trei lei. In cazul in care clientii retrag numerar de la ATM, utilizand un card BCR, comisionul este de 0,2%, minimum 0,2 lei/operatiune. Pentru bugetari, studenti sau pensionari, BCR nu percepe comision. (D.E.)