Mai bine de 70 de galateni care platesc rate la BancPost au

facut sesizari la Protectia Consumatorilor, care a dat un prim "verdict" filialei din urbea noastra - sa restituie comisionale care nu erau incluse in contracte.

Seful Inspectoratului Regional pentru Protectia Consumatorilor (IRPC), Marioara Gatej, a avut o prima intalnire cu reprezentantii filialel galatene a BancPost. Aceasta s-a soldat cu o prima masura data acestei unitati bancare. "Am dat o prima masura care trebuie indeplinita de catre cei de la BancPost, filiala Galati. Pentru contractele care s-au incheiat fara sa aiba prevazut comisionul de administrare, BancPost are obligatia sa-i notifice pe clienti pentru a le inapoia banii luati pe luna octombrie. De asemenea, unitatea bancara trebuie sa dea clientilor sai un nou grafic de rambursare, din care sa rezulte ca li s-a scos comisionul de administrare. Aceasta prima masura este data in cazul contractelor in care nu a fost prevazut acest comision. In cazul contractelor care aveau prevazut comisionul de administrare, dar acesta a fost majorat, vom mai avea o alta intalnire, dar saptamana viitoare", ne-a spus inspectorul sef al IRPC Galati, Marioara Gatej.

Scandalul comisioanelor

Potrivit sefului IRPC Galati, in registrele institutiei s-au inscris nici mai mult, nici mai putin de 74 de reclamatii pe aceeasi unitate bancara. Reamintim ca in urma cu o saptamana ziarul nostru anunta ca si la Galati a izbucnit scandalul comisioanelor. La acea vreme, galatenii s-au adunat la usa Protectiei Consumatorilor pentru a reclama faptul ca s-au trezit platind in plus la rata 100, chiar 200 de lei. Reclamantii au primit acasa notificari prin care erau instiintati ca la rata pe care o au de platit li se va aplica o majorare, dar si un comision de administrare a contului. Procentele erau relativ mici, de 0,5%, respectiv 0,59%, numai ca surpriza a aparut in momentul in care acestia au mers sa-si achite ratele. Concitadinii nostri s-au trezit ca trebuie sa scoata din buzunar intre 100 si 200 de lei in plus la rata lunara pe care o plateau. Cu notificarea primita de la BancPost, ei s-au prezentat la Protectia Consumatorilor, care a demarat imediat un control la unitatea reclamata. Seful IRPC Galati a mai explicat ca prin adresele trimise de catre unitatea bancara oamenii au fost instiintati de aceste procente introduse sub forma comisioanelor, dar fara sa Ie recalculeze DAE (n.r. - dobanda anuala efectiva). DAE creste foarte mult in conditiile in care acest comision se aplica la restul de plata pe care consumatorii il aveau.