Spiritul novator al unor bancheri, pe fondul unei acerbe lupte pentru atragerea de clienti, a condus catre dezvoltarea unor oferte bancare inedite. Spre exemplu, putem vorbi pentru prima data de o cafenea bancara.
Banca Transilvania a inaugurat la Bucuresti prima cafenea bancara din Romania, denumita BT Cafe, unde oamenii de afaceri si clientii bancii isi pot lua micul dejun, aici citind presa financiara, urmarind evolutia pietelor bursiere sau verificandu-si e-mailul. Si nu au motive sa se plictiseasca pentru ca tot anul trecut a fost si anul lansarii Ghiseului Bancar (www.ghiseulbancar.ro), publicatie electronica ce a devenit in scurt timp o adresa electronica foarte cautata de cei interesati de domeniu. Ofertele non-conformiste ale Bancii Transilvania au continuat sub sloganul “Cea mai mare avere sunt copiii. Dar care este averea copiilor?“. Banca a lansat o oferta speciala destinata copiilor sub 17 ani - Kid Cont. Pe de alta parte, ING Bank a introdus, in premiera pe piata romaneasca, conceptul Self’Bank, prin care clientii bancii, persoane fizice, au acces la automate bancare care le ofera o serie de servicii in plus fata de clasicele ATM-uri, precum depuneri de numerar, transferuri de sume in conturi, tiparirea de extrase de cont, schimb valutar.
Banca Comerciala Romana a pus la dispozitia populatiei un serviciu de preaprobare de credite simple prin telefon, prin intermediul INFO BCR. Indemnandu-ne sa “Alege(m) liderul!“, BCR si-a “provocat“ clientii cu cel mai mare imprumut pentru nevoi personale (20.000 de euro), credite pentru masini second-hand, cumpararea de aur.
Raiffeisen Bank a instalat primele ATM-uri “drive in“ din Romania, care permit extragerea de numerar direct din autoturism, scurtand mult din timpul alocat eliberarii cashului pentru detinatorul de card. BRD a fost prima banca din Romania care, in vara lui 2004, a oferit clientilor posibilitatea de a solicita on-line emiterea unui card prin intermediul siteului sau.