Ultimele detalii ale contractului dintre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului si Ford, privind privatizarea Automobile Craiova, urmeaza sa fie puse la punct în cursul zilei de astazi. Totusi, contractul urmeaza a fi semnat, cel mai devreme, peste doua saptamâni. „Contractul cu Ford nu va fi semnat saptamâna viitoare, pentru ca mai sunt doua puncte care trebuie clarificate, apoi trebuie aprobat de guvern. Ultimele puncte ale contractului vor fi discutate luni (astazi - n.r.), când le vom si finaliza“, au declarat pentru Mediafax surse apropiate negocierilor. Recent, Calin Popescu Tariceanu, premierul României, preciza ca negocierile cu producatorul american de automobile pentru Automobile Craiova pot fi încheiate în perioada imediat urmatoare, foarte probabil la începutul lunii septembrie, iar proiectul de lege va fi aprobat de guvern ulterior, dupa semnarea contractului. „Negocierile sunt avansate si sper ca întelegerea sa fie semnata la începutul lunii septembrie. Legea speciala pentru vânzarea Automobile Craiova va fi aprobata de guvern dupa semnarea contractului de privatizare“, a spus Tariceanu.Ford va da un raspuns în doua saptamâni Presedintele din Europa al Ford, John Fleming, a declarat saptamâna trecuta ca pretul tranzactiei a fost stabilit, dar ca mai sunt anumite detalii care trebuie discutate. Se asteapta ca producatorul american de automobile sa faca un anunt privind privatizarea Automobile Craiova peste doua saptamâni, se arata într-un articol publicat în The Sunday Times.Potrivit unor surse oficiale, AVAS negociaza cu Ford o formula juridica legata de terenurile uzinei, a caror valoare ar trebui sa majoreze pretul pentru actiunile companiei, aceasta fiind singura problema ramasa de rezolvat înaintea semnarii contractului de vânzare-cumparare.Autoritatea si compania americana au ajuns la un numitor comun privind problema datoriilor Automobile Craiova, cu introducerea unei clauze prin care investitorul din SUA este asigurat ca nu se va confrunta, dupa preluarea uzinei, cu solicitari din partea creditorilor pentru vechile restante, si încearca sa clarifice situatia activelor imobiliare ale companiei. Americanii vor face investitii de 675 de milioane de euro Cu toate ca valoarea investitiilor pe care le va face Ford la uzina din Craiova nu a fost facuta publica, The Sunday Times noteaza ca gigantul american va investi 675 de milioane de euro (457 de milioane de lire sterline).John Fleming a afirmat ca, dupa finalizarea contractului de privatizare, Ford va avea nevoie de o perioada cuprinsa între 12 si 15 luni pentru a adapta fabrica sa produca modele de masini apartinând companiei americane. Oficialul Ford a refuzat sa spuna ce masina va fi produsa la Craiova, însa noul model Fiesta, care va fi prezentat la salonul de la Frankfurt, este cel mai probabil candidat.Autoritatile de la Bucuresti au preluat controlul Daewoo Automobile Craiova dupa prabusirea Daewoo Motor din 1999 si au mandatat AVAS sa vânda 72,4% din actiunile companiei, atât cât detine statul român. SIF Oltenia detine 22,06% din actiuni, restul titlurilor de 5,5% fiind detinute de mai multe persoane fizice si juridice. La început, Ford era asteptata sa concureze cu General Motors, pentru Automobile Craiova. GM s-a retras din cursa la începutul acestui an, asemenea Renault si altor companii care si-au expimat interesul pentru achizitionarea fabricii din Craiova. Astfel, singura oferta primita de guvernul de la Bucuresti pentru Automobile Craiova a fost cea venita din partea Ford. AVAS a anuntat, în urma cu trei saptamâni, ca a solicitat Ford sa îmbunatateasca oferta financiara pentru Automobile Craiova si ca trecerea societatii în proprietate privata va fi efectuata pe baza unei legi speciale. Oferta financiara îmbunatatita pentru preluarea Automobile Craiova va fi depusa dupa ce reprezentantii constructorului american si ai statului român vor agrea forma finala a contractului de privatizare. Reprezentantii Ford au prezentat premierului Tariceanu si Comisiei de privatizare a Daewoo Craiova, în luna iulie, oferta tehnica pentru preluarea fabricii, anuntând ca în 2012 cheltuielile anuale ale companiei în România se vor ridica la un miliard de euro. Fabrica din Craiova are o capacitate de productie de 300.000 de masini anual.