Infobrasov.net informeaza: Autostrada Transilvania sub pete portocalii. Lui Bechtel i se cere reducerea costurilor

Bechtel poate lucra si bine si mult mai ieftin, decat o face in cadrul Contractului pentru realizarea Autostrazii Transilvania. Informatii care confirma acest lucru sunt atat din America cat si din ...Albania. Ce se intampla cu acest mare Grup american de este atat de greu de lucrat cu acesta? Ce se intampla cu reprezentantii nostri de la Ministerul Transporturilor si a din CNADR de nu reusesc sa gaseasca solutiile care sa deblocheze un blocaj atat de scump pentru noi? Bechtel nu sta - si-a luat o parte din utilaje si oameni si i-a mutat in Albania.

O istorie cu umbre de portocaliu

Toti lideri politici, indiferent de partid, au stiut din capul locului ca acesta nu este un Contract obisnuit. Mai mult decat atat toti au stiut ca prin acest Contract, care realiza nu numai o legatura a Romaniei cu Europa, se rezolva si o anumita obligatie/compensare politica cu USA, dupa una din cele mai mari reusite miscari diplomatice - intrarea in NATO. Comportamentul unor lideri, de dupa 2005, varfuri ale Regimului Basescu, a ridicat multe semene de intrebare asupra modului in care s-au luptat pentru blocarea Contractului, desi declarau multe in raport cu Marele Licurici.
Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. Intre timp, valoarea a tot crescut, cam tot de atatea ori de cate ori Regimul Basescu a dorit rezilierea Contractului.
Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent, dupa sapte ani de la lansarea proiectului, este de doar 54 de km.
Daca lucrurile au mers cat de cat bine pana la schimbarea culorii la Palatul Victoria si la Cotroceni, ce au urmat este si tine de ridicolul si absurdul ce poate insoti politizarea in exces a unor institutii ale statului si de transformarea altora in adevarate structuri mafiote.
Presiunea si amenintarile facute de la Ministerul Transporturilor de cei se care ocupau temporar de cordonare, Dobre sau Berceanu, asupra lui Bechtel a produs haosul din prezent.
Reamintim brasovenilor de promisiunile facute in 2005 si 2006 de ministrii de la PD care au declarat in mai multe randuri ca se vor incepe lucrarile si de la Brasov (intre Codlea si Ghimbav). Ba intr-o perioada eram amenitati ca lucrarile vor fi terminate in 2008. Berceanu a fost ultimul ministru a care a schimbat data finalizari in 2010, ramanand in aceeasi nota de batjocora fata de aceasta investitie.
De terminat autostrada nu se poate poate vorbi, dar de taiat pamblici da. S-au taiat pamblici de catre Emil Boc si cam atat - avem o autostrada care incepe de undeva si se termina nicaieri.

Reesalonarea datoriilor si intrarea in standardele MT - CNADR

Desi in Romania au intrat in ultimi 2 ani cca. 20 de miliarde de euro, Bechtel nu a primit mai nimic pentru decontarea lucrarilor realizate. Dupa mai multe balbe, noua conducere a Ministerului Transporturilor, a impins in fata CNADR.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a solicitat companiei americane Bechtel reducerea costurilor cu circa 35% in limita standardelor de cost impuse de Ministerul Transporturilor, a declarat Daniela Draghia, director general al CNADNR. "Nu am solicitat Bechtel rezilierea contractului, ci reesalonarea datoriilor si reducerea pretului de constructie in standardele de cost impuse de minister", a spus Draghia.
CNADNR are datorii catre Bechtel de peste 100 de milioane de euro. Costul pe kilometru construit a ajuns la 16 milioane euro, din cauza clauzelor contractuale.
Ministerul Transporturilor si CNADNR se afla in negocieri cu Bechtel pentru a decide un nou grafic al lucrarilor la Autostrada Transilvania, cu noi termene ce vor depasi luna decembrie 2012, data limita luata in calcul pana in prezent pentru finalizarea proiectului. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a solicitat companiei americane Bechtel reducerea costurilor cu circa 35% in limita standardelor de cost impuse de Ministerul Transporturilor, a declarat Daniela Draghia, director general al CNADNR. "Nu am solicitat Bechtel rezilierea contractului, ci reesalonarea datoriilor si reducerea pretului de constructie in standardele de cost impuse de minister", a spus Draghia.
CNADNR are datorii catre Bechtel de peste 100 de milioane de euro. Costul pe kilometru construit a ajuns la 16 milioane euro, din cauza clauzelor contractuale.
Ministerul Transporturilor si CNADNR se afla in negocieri cu Bechtel pentru a decide un nou grafic al lucrarilor la Autostrada Transilvania, cu noi termene ce vor depasi luna decembrie 2012, data limita luata in calcul pana in prezent pentru finalizarea proiectului.