Proiectul drumului expres Craiova - Pitesti, care ar urma sa lege Bania de autostrada Bucuresti - Pitesti, estimeaza investitia la 1,1 miliarde de euro, fara TVA. În calcul nu au fost luate, deocamdata, fondurile pentru exproprieri.  Drumul expres Craiova - Pitesti va costa 1,1 miliarde de euro fara TVA, iar cei 121,85 kilometri de traseu sunt programati sa fie construiti într-un singur an, în perioada 2009-2010, a informat ieri Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR). Potrivit acesteia, traseul va include 75 de poduri, podete si drumuri rutiere si, conform proiectului, are urmatoarea ruta: se desprinde din centura de nord a Craiovei, la intersectia cu DC 4, trece pe la est de Bals, traverseaza râul Oltet, trece pe la nord de Ganeasa si Slatioara, urmeaza ocolirea pe la nord a localitatilor Slatina, Mogosesti, Negreni, Colonesti, Lunca Corbului si Albota, ocoleste pe la sud localitatea Bradu si se termina printr-un nod rutier la intersectia cu autostrada A1 Bucuresti - Pitesti. Pâna în prezent însa, autoritatile au efectuat doar studiul de fezabilitate al lucrarii si au alocat fonduri pentru organizarea licitatiei de atribuire. Conform unor surse din CNADNR, suma prinsa în buget pentru acest an este de cinci milioane de lei (1,32 milioane de euro), banii fiind necesari pentru "demararea licitatiei de executie". Septimiu Buzasu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, sustine ca drumul expres se afla printre prioritatile guvernului. "Craiova - Pitesti este unul dintre cele sapte drumuri expres prioritare pentru noi. Trei dintre acestea sunt bugetate pentru 2008 în ceea ce priveste fondurile pentru exproprieri si organizarea licitatiei de executie. În 2009, urmeaza sa fie alocate resurse financiare pentru executia propriu-zisa", a spus acesta.  
Autoritatile craiovene sunt îngrijorate Cu toate ca planul de construire a drumului este ambitios, autoritatile craiovene sunt îngrijorate. Investitia este neaparat necesara, în conditiile venirii Ford la Craiova. Gigantul american va produce din 2012 la fosta fabrica Daewoo 300.000 de automobile pe an, cu o medie de 1.000 de masini pe zi. Traficul greu va da peste cap circulatia, si asa mult îngreunata, dintre Craiova si Pitesti. De altfel, si reprezentantii Ford au dat impresia ca sunt îngrijorati cu privire la capacitatea administratiei române de a dezvolta infrastructura în ritmul în care americanii vor investi în fabrica de la Craiova. Trebuie spus ca realizarea drumului expres include exproprieri de terenuri, pentru care nu se stie sa se fi alocat fonduri. Apoi, se stie cât de anevoios este procesul exproprierilor - în unele cazuri, disputele cu proprietarii pot dura ani buni. Ramâne de vazut din ce sursa vor proveni banii pentru finantarea lucrarii. Din câte se pare, autoritatile nu pot apela în acest sens la fondurile structurale UE. "Cel mai probabil vor fi fonduri guvernamentale. Aceasta, deoarece construirea drumului expres nu este o investitie eligibila în cadrul programului operational sectorial destinat infrastructurii de transport, finantat din fonduri UE", a precizat Marilena Bogheanu, directoarea Agentiei de Dezvoltare Regionala Sud-Vest Oltenia.