Reprezentantii Ford trebuie sa obtina acordul autoritatilor locale înainte de a primi autorizatiile necesare si de a începe lucrarile. Compania americana are deja probleme de mediu, care au fost preluate prin privatizarea Daewoo. Oficiali ai companiei Ford si ai Daewoo Automobile România s-au întâlnit ieri la Prefectura Dolj, cu autoritatile locale din administratie si din domeniul protectiei mediului, pentru a obtine un acord de principiu înaintea demararii procedurilor legale de preluare a fabricii de la Craiova. Din partea constructorului american de autoturisme au fost prezenti la dezbateri Dionisio Campos, managerul de tranzitie, si Nadia Crisan, PR pentru Ford din partea firmei de consultanta Mc Guire & Woods. Participantii la discutii au precizat ca reprezentantii Ford vor sa se asigure de sprijinul autoritatilor în respectarea legislatiei, pentru a se evita "precedentul neplacut" - cu referire la blocarea procesului de privatizare de catre Comisia Europeana, pentru ajutoare de stat acordate ilegal. Directorul general al Daewoo Automobile Craiova, Ion Ion, a declarat ca ieri s-a obtinut acordul de principiu al autoritatilor locale pentru toate activitatile pe care Ford le va desfasura la Craiova. "Asa cum era prevazut în contractul care urmeaza sa fie finalizat, acordul autoritatilor în desfasurarea tuturor activitatilor, conform reglementarilor legale din România atât privind mediul, cât si celelalte activitati este obligatoriu înainte de a începe lucrarile", a precizat Ion Ion. Acesta a adaugat ca, dupa ce ieri s-a obtinut acordul de principiu al autoritatilor locale, urmeaza ca si constructorul de autoturisme din Banie sa prezinte documentele pentru a obtine autorizatiile "de mediu, de constructie si de investitii".  
Ford se grabeste PR-ul pentru Ford, Nadia Crisan, a precizat ca intentia companiei americane este de a finaliza cât mai repede contractul cu Daewoo: "Contractul de privatizare a fost extins pâna pe 14 martie. Dupa ce am primit decizia Comisiei Europene, decizia noastra este sa finalizam cât mai repede posibil acest contract, respectiv sa putem pune în aplicare conditiile precedente si sa trecem legea speciala prin parlament pâna pe 4 martie". Amintim ca "legea Ford" a trecut de Senat în forma initiala, urmând ca decizia finala sa fie luata de forul decizional, Camera Deputatilor, care va trebui sa dezbata legea tinând cont de precizarile de la Bruxelles. "Decizia comunicata de Comisia Europeana ne permite sa începem lucrarile imediat ce contractul se va finaliza", a adaugat Nadia Crisan.  
"Exista probleme de mediu" Directoarea Agentiei Regionale de Protectia Mediului Craiova, Monica Mateescu, a declarat, dupa întâlnirea de la prefectura, ca Ford trebuie sa demareze procedurile de mediu pe baza de proiect, pentru a obtine acordul autoritatilor. "Exista o serie de probleme de mediu care sunt preluate prin aceasta privatizare si care va trebui rezolvate, pentru ca tin de obligatia cumparatorului. Ford trebuie sa vina cu un plan de dezvoltare, ca sa discutam pe concret (...). Pe partea de productie efectiva, ei au la dispozitie mai mult de un an pentru a intra pe cursul normal", a spus Mateescu. Conform programului de conformare al Daewoo, producatorul de autoturisme din Craiova are termen pâna în 2009 pentru a scapa de problemele de mediu, termen care trebuie preluat si de Ford. "Daewoo are o monitorizare privind protectia solului si subsolului, la depozitul de span, pentru a nu se infiltra în pânza freatica. Mai exista 16 foraje de control pe suprafata fabricii care sa determine alte elemente chimice care pot afecta pânza freatica: aluminiu, mangan, nichel, plumb. De asemenea, rezervorul de carburanti trebuie sa respecte normele de mediu", a precizat directoarea Agentiei Regionale pentru Protectia Mediului.  
Ford nu mai construieste alte spatii Directoarea Agentiei de Mediu a dezvaluit ca americanii de la Ford nu intentioneaza sa mai construiasca alte spatii de productie, ci vor sa le modifice pe cele actuale sau sa le schimbe destinatia. Una dintre sectiile vizate este cea de vopsitorie. Ford poate continua programul de mediu initiat de Daewoo înainte de privatizare, la care se adauga modificarile necesare. "Masurile care erau prinse în Programul de Conformare al Daewoo sunt preluate automat de catre Ford", a spus Monica Mateescu.  
Zona industriala reactivata În urma discutiilor de ieri cu oficialii Ford, Primaria Craiova a si decis sa ia prima masura. Consiliul local va adopta o hotarâre pentru a reactiva zona Daewoo drept zona industriala.
Hotarârea a fost luata la solicitarea Ford, care ar fi precizat ca se va lucra în trei schimburi, deci se va face zgomot, iar în imediata vecinatate a uzinei nu mai trebuie sa se construiasca locuinte. Reprezentantii municipalitatii spun ca zona este delimitata în Planul Urbanistic General (PUG) al Craiovei ca si zona industriala, dar edilii doresc sa o reactiveze.