Omniasig si Asirom isi disputa contractul de asigurare a parcului auto al RAT Craiova. Contestatia depusa de Asirom a fortat mana regiei si numai decizia Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor, asteptata la sfarsitul lunii in curs, poate clarifica problema.
RAT Craiova a organizat in luna decembrie a anului trecut o licitatie pentru a desemna societatea cu care sa incheie asigurarea parcului auto al regiei, atat RCA-ul, cat si Cartea Verde, licitatie al carei rezultat a devenit acum marul discordiei intre Omniasig si Asirom.
Comisia RAT din care au facut parte mai multi reprezentanti ai departamentului de achizitii din cadrul regiei a dat castig de cauza firmei Omniasig, care, potrivit punctajelor, a avut cea mai avantajoasa oferta.
Conflictul a aparut in momentul in care, potrivit directorului RAT Craiova, Virgil Boboc, Asirom a contestat rezultatul licitatiei, punand astfel regia intr-o situatie delicata, din moment ce autobuzele si tramvaiele trebuia sa iasa pe traseu pe 3 ianuarie 2007. Situatia nelamurita a determinat RAT sa incheie un acord temporar cu firma de asigurari care a castigat licitatia pana la momentul solutionarii disputei.
"Fiind o situatie de forta majora, am incheiat o conventie prin intelegere cu asiguratorul, urmand ca un verdict in cazul contestatiei sa fie dat de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) la sfarsitul acestei luni, sa putem astfel incheia un contract", a declarat Virgil Boboc.
Motive incerte, criterii secrete
Cu toate ca regia a fost instiintata, printr-o copie a contestatiei facute de Asirom, ca nu poate incheia un contract cu firma castigatoare, Virgil Boboc a spus ca nu cunoaste motivele invocate de asigurator, motive necunoscute nici de Omniasig, dupa cum a declarat directorul Procopie Fortan: "E dreptul lor. Nu stiu ce au contestat si nici nu m-a interesat".
Surse din cadrul Asirom Craiova spun ca in caietul de sarcini al licitatiei organizate de Regia de Transport Craiova anul trecut, la care au mai participat firme precum Astra sau Allianz Tiriac, se cerea asigurarea pentru calatori si asigurarea de risc financiar a operatorilor de transport, o polita speciala conform specificului activitatii desfasurate de RATC, iar aceste polite au fost cuprinse numai de oferta Asirom.
Punctajul stabilit de comisia RAT a clasat Asirom pe locul doi, spun aceleasi surse: "Nu ni s-a parut corect. Oferta noastra a cuprins si polita speciala, insa ei au venit cu un pret de dumping. Nu comentam oferta lor, asteptam decizia CNSC". Problema celor doua polite, asigurarea pentru calatori si asigurarea de risc financiar a operatorilor de transport ar putea avea consecinte grave. Daca polita de asigurare pentru calatori nu este cuprinsa in oferta firmei castigatoare, iar decizia CNSC va fi in favoarea acesteia, inseamna ca, in cazul unui accident, calatorii pe mijloacele de transport ale regiei nu beneficiaza de asigurare.
Pe de alta parte, conform purtatorului de cuvant al RAT, Mihai Firica, toti calatorii sunt asigurati la fel ca si pana acum, insa nu se pot confirma criteriile inscrise in caietul de sarcini al licitatiei pentru ca legea nu permite divulgarea acestor informatii, iar ofertele facute de toate firmele care s-au inscris la licitatie nu pot fi cunoscute, avand caracter confidential.