In Ingolstadt, lucrurile merg destul de bine pentru nemtii de la grupul Volkswagen-Audi. In ultimele luni, Audi doboara orice record in materie de vanzari, astfel ca tehnicienii germani pot sa se lanseze in proiecte si cercetari care de care mai fanteziste. In aceste conditii, nu surprinde un proiect al francezilor de la International School of Design (ISD France) intitulat "Audi R-Zero Concept", un prototip cu linii feline, exemplu emblematic pentru cum o masina poate exprima putere, agresivitate si viteza. Audi R-Zero Concept are o linie futurista, care aminteste de o felina aflata fata in fata cu prada sa, al carei destin este ca si pecetluit. R-Zero Concept pare o combinatie reusita intre un TT, superbul AVUS (1991), putin din Conceptul Rosemeyer (2000), sintetizand asadar cu brio calitatile unui Audi in adevaratul sens al cuvantului.
Obiectivul constructorului german pare a fi realizarea unui adevarat bolid de viteza, caruia sa-i lipseasca in schimb unul dintre marile inconveniente ale super masinilor actuale: emisia considerabila de poluanti. Aceasta se datoreaza in primul rand motorizarii electrice, care permite ierarhizarea curentilor de aer astfel incat sa se obtina un bun control asupra acestora atat la exteriorul masinii, cat si in interiorul acesteia. Curentii de aer care patrund in interiorul caroseriei sunt astfel dirijati incat sa se imbunatateasca racirea motorului si a sistemului de franare. R-Zero este o masina electrica ce necesita cantitati impresionante de baterii, de preferinta din categoria Lithiu-Ion. Potrivit sursei mentionate, bolidul are nevoie de aproape 1.200 kg de baterii, la acestea adaugandu-se si greutatea celor patru motoare electrice. Masina ar atinge suta de kilometri in mai putin de trei secunde, iar viteza maxima este estimata la 460 km/ora. Aceste valori sunt insa greu de realizat la o masina de serie, in sensul ca greutatea bateriilor pentru a realiza energia necesara ar duce greutatea totala a sasiului la valori excesive. In orice caz, pentru aceasta supermasina este necesar un sistem de propulsie capabil sa garanteze performante exceptionale, pentru ca oricat ar fi de fascinanta aerodinamica, ea nu ar insemna nimic daca nu ar fi insotita de o prestatie la varf.