Audi va introduce începând cu mijlocul anului 2008 cea mai ecologica tehnologie diesel pe modelele sale de serie. Noile motoare TDI combina performantele spontane si puterea superioara a propulsoarelor TDI actuale cu un consum de combustibil excelent si emisii incomparabil scazute. Într-adevar, acestea se vor clasa sub nivelul celor mai stringente limite de emisii, care vor fi aplicate în Europa în curând. La fel cum întreaga gama Audi a respectat normele Euro 4 si viitoarele Euro 5 cu ani buni înainte, marca din Ingolstadt îsi va asuma din nou rolul de pionier al tehnologiilor moderne. Pentru Audi, celebrul motor TDI este un element de baza al strategiei de tehnologie integrata. „Intentionam sa consolidam statutul TDI ca forma de propulsie eficienta. În viitor, vom lansa variantele 'e', care sunt proiectate pentru un consum de combustibil optimizat la modelele de volum - indiferent ca vor fi motoare TDI sau pe benzina, cu tehnologia extraordinara TFSI“, a declarat Rupert Stadler, presedinte al Consiliului Managerial Audi AG. Eficienta maxima - reteta succesului „Audi este un deschizator de drumuri la capitolul diesel. Din 1989 încoace, peste 4,5 milioane de masini echipate cu eficienta tehnologie TDI au iesit de pe linia de productie. Prin echiparea prototipului sport R10 TDI cu aceasta tehnologie, am câstigat cursa de 24 de ore de la Le Mans pentru a doua oara cu o masina diesel. Masinile de curse Audi R8, echipate cu motoare cu injectie directa de benzina, au câstigat la Le Mans de cinci ori. Am încorporat descoperirile-cheie din lumea motorsportului direct în dezvoltarea modelelor de serie“, a precizat Michael Dick, membru în Consiliul Director pe probleme de dezvoltare tehnologica la Audi AG. „Am demonstrat faptul ca TDI si TFSI reprezinta cele mai bune sisteme, ofera o placere de condus excelenta si o economie extraordinara atât pe sosea, cât si pe circuit“.Cea mai recenta generatie TDI ajuta Audi sa-si reafirme statutul de lider în domeniul tehnologiei diesel ultrasofisticate. Atunci când Audi a început productia de serie a primei masini de strada cu motor TDI, în 1989, a marcat un moment extraordinar în dezvoltarea tehnologiei automobilistice. Audi TDI a devenit în curând un dicton pentru puterea suprema si eficienta maxima, dar si impunatorul ritmului pentru industria automobilistica. Performantele spontane, combinate cu un consum foarte scazut de combustibil obtinut de motorul diesel turbo, cu injectie directa, ramân neînvinse de orice alt sistem de propulsie din lume.Strategie consistenta pentru toata gama de modele Prin intermediul celei mai noi generatii de motoare TDI, Audi va demonstra faptul ca aceasta unitate avansata tehnologic înca are un potential urias si un viitor garantat: datorita optimizarii procesului de combustie si includerii unui sistem de emisii ultrareduse, aceste modele respecta cerintele BIN 5 din SUA, precum si cele mai înalte si dure standarde care vor intra în vigoare în Europa în viitorul apropiat.Audi si-a început consistenta strategie TDI pentru 2008 cu noile unitati V6, de 3.0 litri, care echipeaza Audi A4 si Audi Q7. Dezvoltând 176 kW (240 CP) si un cuplu maxim de 500 Nm pentru Audi A4 si 550 Nm pentru Audi Q7, acestea combina dinamismul sublim cu un consum destul de redus de combustibil, caracteristici detinute de orice Audi. Modelele aditionale vor veni în curând, constructorul dorind sa extinda noua tehnologie si la alte clase de vehicule si categorii de putere pâna în anul 2010.