Doua probleme fundamentale i-au marcat existenta lui A8 pana in momentul de fata. Ele se numesc Mercedes Benz Clasa S si BMW Seria 7. Cel mai mare si mai scump Audi pe care il poti cumpara nu a fost niciodata o masina slaba, dar in compania celor de mai sus s-a simtit intotdeauna ca acel baiat care ramanea intotdeauna ultimul cand se alegeau echipele de fotbal. Faptul ca se indentifica atat de bine cu imaginea de marca incat este aproape imposibil de diferentiat fata de modelele inferioare nu l-a ajutat prea mult. Adaugand si o oarecare lipsa de tradiție a producatorului de la Ingolstadt pe acest segment (in comparație cu Mercedes si BMW) vanzarile destul de modeste nu mai sunt un mister. Asadar, cat timp Mercedes-Benz Clasa S si BMW Seria 7 nu au de gand sa isi ia jucariile si sa plece, noul A8 are destul de multe de demonstrat.
Abordarea sistemelor electronice reprezinta singura diferența notabila pentru A8. In timp ce Clasa S incearca sa ascunda o tona de electronica sub 10 butoane si doua ecrane, A8-ul isi imbrațiseaza fara rezerve ADN-ul hightech. A8 are la dispoziție cate un buton pentru fiecare funcție principala a masinii, iar pentru a accesa submeniurile se apasa tastele tip scurtatura dupa care se foloseste selectorul circular. In plus, un touch pad te ajuta sa introduci destinația pentru navigație litera cu litera.
Spațiul disponibil pasagerilor de pe bancheta se incadreaza in standardele clasei, la fel ca si numeroasele dotari dedicate pasagerului favorizat care ocupa locul in diagonal cu soferul. In cazul in care acest personaj favorizat nu este mulțumit relativ la spațiu, noul A8 poate fi comandat si in versiunea long (+13 cm la ampatament).

Multitudine de sisteme de asistare a soferului

Ca in orice masina de asemenea dimensiuni si costuri, noul A8 are atat de multe sisteme de asistare a soferului incat ai impresia ca cel din spatele volanului a ajuns mai degraba un accesoriu decat o necesitate. O intreaga familie de camere si senzori au grija ca masina sa nu paraseasca neanunțata banda, iți arata daca cineva se afla in unghiul tau mort si, daca nu esti atent, franeaza pentru tine atunci cand masina din fața ta decelereaza brusc.






Ca orice Audi, noul A8 a reusit sa se plaseze cu exactitate la mijloc intre dinamica unui Seria 7 si confortul suprem oferit de Clasa S. Inițial, oficialii Audi au prezentat A8 ca fiind masina care va da lovitura de grație Seriei 7 in materie de dinamica. Noul sasiu construit complet din aluminiu este de-a dreptul impresionant si dupa doar cateva viraje realizezi imediat ca masa inerțiala a masinii a fost diminuata considerabil, dar la momentul actual Audi nu dispune de motorizari de top comparabile cu ce ofera BMW. In schimb, sistemul de tracțiune integral Quattro ramane autoritatea in materie de manevrabilitate si siguranța in clasa mare, chiar si in prezența primei generații de Seria 7 cu transmisie pe ambele punți. Este greu a stabili un podium pentru tripleta A8, Clasa S si Seria 7 deoarece in stilul lor caracteristic cei trei producatori germani au ales sa ținteasca segmente oarecum diferite de cumparatori.