Dupa cum am mai scris in cotidianul nostru, la propunerea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, pe 31 ianuarie 2006, la sediul ANPC, a avut loc intalnirea dintre reprezentantii Autoritatii si Astral Telecom SA. Intalnirea a avut drept obiect contractul incheiat de SC Astral Telecom SA cu consumatorii, operator pe care UPC Romania l-a preluat. In timpul discutiilor purtate, s-a comunicat reprezentantilor Astral faptul ca, in contractul incheiat de SC Astral Telecom cu consumatorii, nu se respecta in totalitate prevederile legale din domeniul protectiei consumatorilor, motiv pentru care s-a solicitat agentului economic ca, in termen de maximum 30 de zile, sa procedeze la imbunatatirea clauzelor contractuale in sensul respectarii prevederilor legale aplicabile - Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, cu modificarile ulterioare; OG nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, cu modificarile si completarile ulterioare; Legea nr. 469 din 09/07/2002 privind unele masuri pentru intarirea disciplinei contractuale.
Cristiana Bigan, directorul executiv al OJPC, ne-a comunicat ca, avand in vedere faptul ca Astral Telecom a fost preluat de UPC Romania SA, ceea ce implica operatiuni juridice si tehnice, ANPC a inteles acest fapt, motiv pentru care a acordat o prelungire a termenului de rezolvare a problemelor contractuale cu inca 30 zile. Pe 20 martie 2006, Astral Telecom a transmis un fax la ANPC prin care mentioneaza ca momentul implementarii noului contract il estimeaza ca fiind 31 octombrie 2006. In continutul faxului, Astral Telecom isi exprima acordul de a modifica clauzele contractuale in sensul celor discutate la ANPC, fara a comunica faptul ca rezolvarea problemelor privind clauzele contractuale se va pune in aplicare incepand cu o anumita data, imediata termenului de rezolvare acordat de ANPC. Astral Telecom nu a modificat clauzele din Anexa II.1.1 art. 2 lit. A pct. 13, constatate ca fiind abuzive prin sentinta civila nr. 1287/2005 a Judecatoriei Bistrita: variatii ale tensiunii retelei mai mari de 10%; deconectari accidentale sau programate in alimentarea cu energie electrica, in oricare punct al retelei; conditii meteorologice necorespunzatoare (ploi si ninsori abundente, vanturi puternice; deranjamente datorate furtului de semnal; calitate slaba datorata defectiunilor tehnice ale emitatorului programelor receptionate de la sateliti si statii terestre.