Agentia Nationala de Administrare Fiscala se plange ca nu are personal pentru inspectiile fiscale. Potrivit presedintelui Daniel Chitoiu, doar 15% din angajati fac controale fiscale. Acesta a cerut suplimentarea organigramei cu 2.000 de posturi, din care 300 pentru Garda Financiara. In Dolj, personalul Garzii Financiare se va suplimenta din mai cu 12 posturi.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) sustine ca nu are suficient personal pentru a desfasura in bune conditii activitatea de inspectie fiscala. Presedintele interimar al ANAF, Daniel Chitoiu, a afirmat recent ca institutia se poate baza doar pe 10-15% din personalul de control pentru actiuni de inspectie fiscala. Aceasta, deoarece restul angajatilor sunt implicati in actiuni solicitate de catre parchete, DNA si politie. "Avem o capacitate de control redusa pentru ca 70-75% se ocupa de rambursare de TVA, controale la dispozitia parchetelor, DNA si politiei. Nu putem sa stabilim ca intr-o saptamana facem control, de exemplu, in domeniul constructiilor, pentru ca nu ne putem baza pe tot aparatul de control, ci numai pe 10-15%", a declarat Chitoiu, citat de agentia de presa NewsIn. Din aceste motive, presedintele interimar al ANAF a cerut Ministerului Finantelor Publice (MFP) o suplimentare de personal cu 2.000 de posturi. Masura a fost aprobata de guvern saptamana trecuta. Numarul de angajati din structurile de control ar putea fi insa marit din nou, in functie de rezultatele pe care le va obtine ANAF dupa ce va incadra cele 2.000 de persoane pentru care a obtinut acceptul guvernului. "Intentionam ca macar un sfert din noii angajati sa fie absolventi de facultate, studii economice si juridice, pentru ca gradul de integrare a tinerilor este de 90%, in timp ce oamenii cu experienta se adapteaza mai greu, in jur de 50%", a mai explicat Chitoiu.
Suplimentare de posturi din mai
Concursurile de angajare urmeaza sa fie organizate in vara acestui an, in structurile de control ale ANAF. Spre exemplu, Garda Financiara a primit deja 300 de posturi in plus si va organiza concursuri de angajare in luna mai. Principala noutate este ca la concursuri vor participa si femei. Actiunile de control vor fi realizate printr-o coordonare a echipelor ANAF, astfel incat numarul de firme inspectate din diverse domenii de activitate sa poata oferi rezultate concludente privind evaziunea fiscala. Directorul executiv al Directiei Generale a Finantelor Publice (DGFP) Dolj, Silviu Dumitru, a precizat ca deocamdata nu a facut un procentaj cu inspectorii care fac efectiv munca de teren. La randul sau, comisarul-sef al Garzii Financiare Dolj, Dragos Ursulescu, a spus ca doar doua treimi din angajati merg pe teren si ca mai este nevoie de personal pentru a prelua sarcinile administrative de care trebuie sa se ocupe comisarii. "In medie, doua treimi din angajati indeplinesc actiuni de control. Din 22 de salariati, 14 merg pe teren. In multe cazuri, participa la actiuni cu diverse organe de control, cele mai frecvente fiind cu politia", a afirmat Ursulescu. Acesta spera ca in luna mai sa se si organizeze concursuri pentru posturile aprobate: "Se va suplimenta organigrama cu sapte posturi de comisar, la care se adauga unul vacant si inca cinci pentru probleme administrative. Vom fi 35 in total, asa ca acei comisari care erau nevoiti sa indeplineasca sarcini administrative vor merge si ei in actiuni de verificare".