Operatorii economici care utilizeaza practici incorecte in relatia cu consumatorii, cum ar fi publicitatea-capcana si falsele oferte, vor fi sanctionati mai dur, potrivit unei legi care a intrat in vigoate la inceputul anului si care va fi aplicata de ANPC din februarie. Dan Vlaicu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului(ANPC) sustine ca printre aceste practici incorecte se numara publicitatea - capcana, falsele oferte "gratuite", indemnuri directe adresate copiilor de a cumpara anumite produse sau de a-si convinge parintii sa le cumpere, afirmatiile false cu privire la proprietatile curative ale produselor, castigarea de premii. Alte practici incorecte sunt sistemele piramidale. Sub incidenta noii legi intra si reportajele publicitare, impresiile inselatoare cu privire la drepturile consumatorilor, ofertele limitate sau limba in care sunt oferite serviciile post-vanzare. "Sanctiunile pe care ANPC le poate aplica sunt de la 3.000 la 30.000 de lei. Neincetarea practicii incorecte atrage dupa sine sanctiuni de la 6.000 la 60.000 lei, iar ca masura complementara se poate dispune suspendarea activitatii pana la intrarea in legalitate. Este bine de ttiut ca depunerea unei contestatii in instanta de catre operatorul economic nu duce la suspendarea masurii decise de catre ANPC", a explicat Dan Vlaicu.