Americanii de la Cooper Standard se vor instala in interiorul uzinei Ford
Compania Cooper Standard, cu sediul central in Michigan (SUA), a anuntat zilele trecute ca isi va deschide o unitate de productie la Craiova, unde va produce componente pentru noul autoturism Ford B-Max, care va intra in productie anul viitor la Craiova.
Potrivit unui anunt facut de furnizorul respectiv in urma cu trei zile, am aflat ca, in total, pentru investitia de la Craiova vor fi angajate 150 de persoane, dar numai cand fabricuta va produce la capacitate maxima pentru Ford: "Cooper Standard va dezvolta o unitate de productie si birouri administrative. La capacitate maxima, in aceasta operatiune de productie vor fi angajate peste 150 de persoane". Cooper Standard va produce la Craiova echipamente de izolatie si transfer a lichidelor (conductele instalatiei de franare).
Surse din fabrica au confirmat, pentru GdS, ca noul furnizor isi va deschide operatiunile in incinta fabricii Ford.
Cooper Standard nu a anuntat valoarea investitiei pe care o va face in unitatea de productie de la Craiova.
Cooper Standard are fabrici deschise in 19 tari, in care lucreaza 21.000 de oameni, si deserveste industria auto de pe toate continentele, informeaza compania pe site-ul propriu.
Productia Ford B-Max ar putea incepe in mai 2012

Si Cooper Standard, ca si alti furnizori ai Ford, au dat publicitatii data la care vor produce la Craiova pentru constructorul auto din Banie. Unii furnizori sustin ca vor incepe sa produca pentru Ford "in prima parte a anului viitor", altii dau si luna exacta a demararii productiei. "Demararea productiei efective la noua fabrica a Cooper Standard este programata pentru luna mai a anului urmator", a declarat, pentru Ziarul Financiar, Chris Andrews, directorul de comunicare al Cooper Standard.
Cel mai probabil, inseamna ca in mai 2012 ar urma sa fie produse si primele autoturisme Ford B-Max la Craiova.
Anuntul proaspatului furnizor american Cooper Standard de a investi la Craiova vine dupa ce statul a facut public faptul ca, momentan, a blocat ajutorul de stat pentru Ford, pe motiv ca investitiile americanilor in fabrica ar fi mai mici decat prevede contractul de privatizare.
Potrivit unui raspuns primit, la solicitarea GdS, de la Ministerul Finantelor Publice, statul informeaza ca le-a platit celor de la Ford ajutoare de stat in suma de 17,6 milioane de euro, dintr-un total de 143 de milioane de euro, promise sub forma de ajutor de stat regional, conform contractului de privatizare.