Dupa ani buni in care cautarea unui imobil consta intr-un lung sir de deplasari din usa unei agentii imobiliare in usa alteia, contactarea unei agentii este numai la un click departare.
Tendinta agentiilor imobiliare din tara de a-si face cunoscuta oferta prin intermediul portalurilor imobiliare este urmata si de agentiile imobiliare din Craiova. "In prezent, aproximativ 90% din agentiile imobiliare membre ale Uniunii Proprietarilor de Agentii Imobiliare (UPAI) Oltenia au oferte publicate fie pe propriul site, fie pe cele nationale de profil. Restul au succes si se bazeaza pe referinte", a declarat Nicolae Patrascu, purtator de cuvant al UPAI Oltenia. Potrivit acestuia, multe dintre agentiile care apeleaza la acest mod de reclama se feresc insa sa publice poze si adrese complete ale imobilelor ofertate pentru ca in Romania nu s-a impamantenit ideea de exclusivitate. In lipsa unui contract de exclusivitate, agentiile risca sa piarda comisionul si astfel sa faca reclama gratuita anumitor imobile, care pot fi tranzactionate direct intre vanzator si cumparator.
10% din craioveni se adreseaza agentiilor imobiliare
Majoritatea agentiilor craiovene care au un site pe care-si promoveaza oferta colaboreaza si cu portaluri de specialitate nationale. Trendul ofertarii pe internet este influentat si de potentialii clienti, care prefera sa parcurga anunturile de vanzare-cumparare de pe portalurile specializate de imobiliare, decat sa bata din usa in usa si sa stea de vorba cu zeci de agenti imobiliari numai pentru a afla oferta. "Este o metoda moderna de a veni in intampinarea clientilor, iar craiovenii sunt receptivi. Ofertele sunt actualizate in fiecare zi, iar pentru clienti e mai comod sa se informeze de acasa", a declarat Mihai Mehedintu, directorul agentiei imobiliare Mehedintu. Dupa ce se informeaza cu privire la ofertele de imobile prezentate detaliat pe site-ul agentiilor, craiovenii isi fac o lista de posibile achizitii si abia apoi contacteaza agentia. "Cam 10% din clientii craioveni au apelat la agentie dupa ce au vazut ofertele on line. In ceea ce priveste clientii din alte localitati sau din alte tari, majoritatea se intereseaza la noi dupa ce au vazut ofertele de pe site", a declarat Carmen Radulescu, directorul agentiei imobiliare Carmen. Ceilalti clienti se informeaza din anunturile de mica publicitate din paginile ziarelor.
"Reclama prin bannere on line incepe sa fie scumpa"
Avand in vedere faptul ca, potrivit specialistilor, publicarea ofertelor e una dintre regulile de baza ale supravietuirii in acest domeniu, nici persoanele fizice nu ocolesc site-urile de specialitate. Acestea trimit agentiilor imobiliare ofertele lor prin e-mail si asteapta sa fie contactate.
Numarul site-urilor de specialitate e mare - pe www.dot.ro/imobiliare.php puteti numara cel putin 17. Pe aceste portaluri, cei interesati isi pot cauta o locuinta in functie de localitate, de pret, de tipul imobilului, de suprafata si de zona in care se afla. "Plasarea ofertelor pe unele portaluri e gratuita. Pe altele costa, porneste de la 30 - 50 de euro/luna, cam tot atat cat costa si un banner intr-o pagina cu 1.000 de afisari. Facand un calcul simplu (o aparitie costa trei, patru centi), reclama prin bannere incepe sa fie scumpa", a mai spus Mehedintu. Potrivit trafic.ro, portalul imobiliar care a atras cei mai multi vizitatori in ultimele sapte zile este imobiliare.ro, cu o cifra de aproape 31.000 (43 de agentii din Craiova colaboreaza cu acest portal). Pe locul doi se afla imobiliare.run.ro (aproape 17.000 de vizitatori), urmat de portalul anunturiimobiliare.ro (aproximativ 13.000 de vizitatori).