Societatile românesti au obligatia de a înregistra contractele încheiate cu firme straine sau cu persoane nerezidente care executa pe teritoriul României orice activitati ce pot necesita sediu permanent în tara, potrivit unei proceduri intrate în vigoare la sfârsitul lui 2007, anunta ANAF.Activitatile vizate de noua procedura, publicata în Monitorul Oficial pe 13 decembrie 2007, pot fi de natura lucrarilor de constructii, de montaj, activitatilor de supraveghere, activitatilor de consultanta, de asistenta tehnica sau „a oricaror altor activitati care pot constitui sediu permanent în România“, a anuntat ieri Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).Înregistrarea contractelor se efectueaza la organele fiscale teritoriale în a caror raza îsi au domiciliul fiscal persoanele juridice române beneficiare ale activitatilor vizate. Prin exceptie, firmele românesti mari sau mijlocii au obligatia înregistrarii contractelor la organul fiscal competent pentru administrare.Contractele se înregistreaza prin depunerea la organul fiscal competent a unei declaratii tip, în cel mult 30 de zile de la data încheierii actelor, iar eventualele modificari ulterioare declararii trebuie precizate prin completarea unui nou formular, tot în termen de 30 de zile, mai anunta reprezentantii ANAF.