Reprezentantii furnizorilor si cei ai marilor lanturi de magazine au semnat azi Codul de bune practici pentru comertul cu produse agroalimentare, un protocol care ar putea reduce preturile din magazine pe termen mediu sau lung. "Codul de bune practici semnat astazi ar putea sa scada preturile din magazine, pe termen mediu sau lung, pentru ca documentul va duce la o mai clara concurenta in comertul cu produse agroalimentare", a declarat, la semnarea Codului, Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Dacian Ciolos. De asemenea, acesta a precizat ca in viitor, dupa ce Codul va primi viza Consiliului Concurentei, va putea fi cuprins in preambulul contractelor incheiate intre comercianti si furnizori. 'Prevederile Codului vor face parte din contractele comerciale semnate de comercianti si de furnizori', a spus Ciolos. Codul de bune practici a fost semnat de Federatia Patronala din Industria Alimentara Romalimenta, Asociatia Romana a Carnii, Asociatia Patronala din Industria Laptelui, Patronatul National al Viei si Vinului, Patronatul Roman din Industria de Morarit, Panificatie si Produse Fainoase, Patronatul Roman al Carnii de Porc, Uniunea Nationala a Crescatorilor de Pasari, Metro Cash&Carry, Real-Hypermarket, Romania Hipermarche, Selgros, Carrefour, MGV Distri Hiper, Kaufland. Potrivit Codului, furnizorii nu pot fi obligati de comercianti sa contribuie la costurile de marketing ale magazinului, de asemenea, furnizorii nu pot fi obligati sa contribuie la costurile de deschidere a unui nou magazin sau la cele legate de cresterea suprafatei de vanzare, de alte amenajari, renovari. Tototdata, Codul interzice furnizorului sa conditioneze comerciantul sa pastreze un anumit pret la raft. Taxele pentru prezenta in marile lanturi de magazine variaza intre cinci la suta si 60 la suta din pretul produsului, a declarat directorul general al retelei Angst, Sorin Minea.Reprezentantii patronatelor din industria alimentara au precizat ca solicita Guvernului Romania o masura prin care Codul de bune practici sa fie semnat de toti comercinatii si furnizorii din piata.