Decizia de stopare a vanzarilor de polite RCA pe strada creeaza, pe langa nemultumirile automobilistilor, si satisfactii unor companii din domeniu. Daca soferii vor trebui astfel sa alerge mai mult pentru a se asigura, firmele de asigurare sustin decizia, adaugand chiar ca, daca legea s-ar fi aplicat ca atare, acest tip de incheiere de polite la "botul calului" ar fi fost oprit mai demult, deoarece era ilegal.

Vanzarea de polite RCA pe strada, in masini sau tarabe, pe langa faptul ca genera erori greu de remediat, se realiza in mod ilegal. ßi asta pentru ca legea prevede ca un agent nu poate vinde o polita RCA decat de la o singura companie, potrivit lui Marius Onofrei, director de relatii publice Allianz ¥iriac. Or, agentii de pe strada ofereau polite de la mai multe companii concurente, incalcand in acest fel legea.
De asemenea, reprezentantii mai multor companii din domeniu sustin ca interzicerea vanzarii de astfel de polite la tarabe este binevenita. Un reprezentant Ardaf sustine ca astfel se va disciplina piata, iar imaginea companiilor nu va mai fi stricata. Mai mult, produsele financiare vor fi vandute in cunostinta de cauza si asiguratul va fi mai bine informat, potrivit reprezentantului Allianz. Se vor evita astfel eventualele nemultumiri ale clientilor care se vor trezi ca polita nu le acopera toate daunele. In acel caz, tot societatile de asigurari trageau ponoasele, din cauza ca asiguratii nu erau bine informati de catre agentii de pe strada, a mai precizat Onofrei.
Interzicerea RCA-ului la taraba are si alte efecte pozitive pentru unele companii de asigurari. Spre exemplu, vor creste in mod indirect numarul de polite incheiate la sediul societatilor de asigurari. Asta insa in functie de miscarile pe care le vor face agentii care nu vor mai putea sa vanda la tarabe, ca pana acum, adauga Onofrei.
ßoferii comozi si companiile de top, in pierdere
Masura luata de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), prin care se interzice vanzarea de polite RCA pe strada, in masini sau la tarabe, va avea insa si efective negative. In primul rand, asupra soferilor care nu vor mai putea sa cumpere polita obligatorie la fel de simplu ca un produs de la chiosc. Vor trebui in schimb sa se deplaseze la sediile companiilor unde, pe langa faptul ca vor fi mai bine informati cu privire la ce semneaza, vor pierde ceva mai mult timp.
Dar nu numai posesorii auto comozi sunt afectati in mod negativ de aceasta masura, ci si unele companii de asigurari care ocupa primele locuri in top, potrivit lui Andrei Gluvacov, consilier al directorului general de la Asitrans.
Cum pentru compania sa, situata pe locul 13, politele RCA detin un procent redus din totalul produselor financiare, Gluvacov sustine ca masura CSA nu ii afecteaza prea mult. Iar pentru a respecta reglementarile in vigoare, unele dintre aceste companii si-au anuntat deja agentii sa nu mai vanda la taraba.