De la 1 februarie sunt interzise promotiile de tip 3 + 1 gratis. Decizia, luata ca urmare a transpunerii unei directive europene, nemultumeste patronatul din industria alimentara - Romalimenta. Reprezentantii patronatului acuza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor ca interpreteaza legile incorect. Dincolo de controverse, de la 1 februarie magazinele care mai ofera astfel de promotii pot fi amendate cu sume pana la 30.000 de lei. "Desi directiva si interpretarile date de Comisia Europena nu interzic promotiile de tipul "3+1 gratis", Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) are o interpretare diferita, solicitind comerciantilor sa opreasca promotiile de tipul "3+1 gratis", sustine Mihai Visan, presedintele Romalimenta. Romalimenta a anuntat ca se va adresa Comisiei Europene pentru a primi o interpretare care sa tina cont de spiritul directivei si solicita ANPC sa reconsidere aceasta interpretare prin care consumatorul roman este tratat in mod diferit de restul consumatorilor europeni.Conform directivei, sunt interzise promotiile la care produsele sunt oferite gratuit consumatorilor iar acestia sunt informati ulterior ca primirea acestora este conditionata de cumpararea altor produse sau de suportarea unor costuri suplimentare. Directiva nu vorbeste explicit despre acest tip de promovare de produs. Potrivit biroului de presa al ANPC, "promotiile de tip 3+1 gratis vor fi interzise in mai multe tari din Europa. Legea este insa interpretabila", sustin reprezentantii ANPC.