Un manager nou poate avea un stil de munca diferit de cel al fostului sef. Asta înseamna, de multe ori, ca trebuie sa faceti fata unor solicitari noi. Situatia devine delicata atunci când noul sef este un fost coleg de birou.Pentru a va asigura ca veti începe o relatie în termeni buni cu noul sef, trebuie sa urmati câtiva pasi. Potrivit specialistilor în resurse umane, în primul rând, trebuie sa va cunoasteti mai bine managerul, pentru a interactiona mai productiv. Este bine sa va documentati cu privire la noul manager (stil de lucru, experienta profesionala, rolul pe care-l va avea în departamentul dumneavoastra). Si pentru ca prima impresie conteaza, trebuie sa fiti foarte atenti cum va veti comporta cu el. „Un nou sef poate fi si un nou început pentru dumneavoastra. Prima întâlnire cu managerul se aseamana cu un interviu de angajare. Vreti sa îl impresionati, nu sa intrati în competitie cu el“, precizeaza specialistii în resurse umane de la www.myjob.ro, care va sfatuiesc, printre altele, sa nu ezitati sa îl ajutati cu tranzitia de la vechiul job la noul post de manager. 
Demonstrati-va valoarea! Prima impresie nu este suficienta pentru o relatie buna cu noul manager. Este nevoie sa va faceti bine munca în continuare. În plus, puteti sa-i prezentati performantele din trecut. Faceti-o însa astfel încât sa sune a raport, nu a lauda. Preluati sarcini noi, pe care nimeni nu le face. Lasati-l pe sef sa fie cel care da tonul. „Noul manager va dori sa pastreze vechea rutina si sa se adapteze la ea. Sau, din contra, va impune un nou stil de munca. Evitati replicile de genul: 'De obicei, faceam asa'. Daca vrea sa afle cum lucrati înainte, va va întreba“, precizeaza specialistii. Alt sfat este acela de a nu spune lucruri negative despre fostii sefi în fata noului manager. 
Cum va întelegeti cu colegul de birou proaspat promovat Când colegul de birou este promovat, atmosfera poate deveni tensionata deoarece o astfel de situatie duce la o schimbarea relatiei de la locul de munca, dar si a celei de amicitie. Asta, deoarece noul sef va avea alt statut si va trebui sa obtina respectul prin expertiza si abilitati de coordonator. Va avea alta autoritate si nu va putea sa se comporte în cadrul jobului ca si înainte - nu va mai fi potrivit sa împartasiti bârfe despre colegi „Chiar daca veti ramâne prieten cu noul sef, relatia va pierde din caracteristicile anterioare. Aveti nevoie sa gasiti alti prieteni în cadrul jobului pe care îl aveti, cu care sa puteti discuta aspecte care ar putea sa îl incomodeze pe proaspatul manager“, precizeaza myjob.ro. Secretul este însa sa separati prietenia cu seful de relatia de la locul de munca.
Cum sa va comportati daca ati fost promovat
Daca ati fost promovat, ar trebui, potrivit specialistilor, sa aveti în vedere anumite lucruri:
Cereti ajutorul echipei;
Asumati-va responsabilitatea nu doar a propriilor actiuni, ci si ale inferiorilor: „Bilele negre sunt ale sefului, bilele albe sunt ale echipei“;
Coordonati si evaluati cât mai obiectiv;
Învatati sa delegati sarcinile pe care le faceati anterior si sa acordati încredere colegilor.