Calitatea serviciilor, nerespectarea clauzelor contractuale si lipsa de comunicare au fost principalele cauze invocate de primele trei persoane care au apelat la portarea numerelor de telefon, acestea fiind contactate telefonic pe 30 octombrie de presedintele Autoritatii Nationale pentru Comunicatii (ANC).
ANC informeaza ca portarea va aduce o relansare a competitiei pe piata de comunicatii, dar nu va exista o legatura intre nivelul de portare si dinamica abonamentelor. Este posibil sa apara insa modificari din sectorul pre-paid in favoarea post-paid. Autoritatea asteapta ca operatorii sa scada preturile si sa inceapa campanii pentru atragerea clientilor si a abonatilor.
Primul numar de telefon din Romania a fost portat intr-o retea de telefonie mobila, pe 29 octombrie, la ora 16:34. Pana pe 30 octombrie, in baza de date au fost inregistrate 2.481 de cereri de portare, 2.769 pentru telefonie mobila si 72 pentru telefonie fixa, iar numarul cererilor de portare se dubleaza de la o zi la alta din 21 octombrie, de cand a fost implementata portabilitatea numerelor in Romania.
ANC estimeaza ca aproximativ 20-25% dintre clientii de telefonie mobila din Romania isi vor schimba furnizorul de servicii de telefonie, pastrand numarul de telefon, in urmatorii doi ani. De la aceasta data, orice abonat de telefonie poate migra intr-o alta retea fara sa-si schimbe numarul de telefon. Abonatul trebuie sa depuna o cerere la operatorul ales. In zece zile, numarul sau va functiona in noua retea. Operatorii de telefonie fixa care vor prelua un abonat dintr-o alta retea de telefonie fixa vor plati 13 euro pentru fiecare numar portat, in timp ce in reteaua mobila tariful va fi cu doi euro mai mic, adica, 11 euro. Pana la finele anului, abonatii nu sunt taxati pentru operatiunea de portare.
Portarea se realizeaza doar in cadrul aceleiasi categorii (fix-fix, mobil-mobil). Portarea numerelor de telefonie a fost introdusa si in Romania, in urma unei Directive a Comisiei Europene.