Companiile de pe segmentul pensiilor obligatorii administrate privat vor aloca cel putin 50 de milioane de euro pentru achitarea comisioanelor agentilor de marketing, estimeaza directorul general al Asitrans Asigurari, Bogdan Stan. "La un comision mediu de 20 de euro pentru fiecare contract incheiat si un potential de circa 2,5 milioane de clienti, suma se ridica la cel putin 50 de milioane de euro. Sunt cazuri unde companiile vor plati mai mult de 20 de euro pentru un contract", a precizat Stan. Programul reformei pensiilor private din Romania prevede ca, in perioada 17 septembrie-17 decembrie, salariatii cu varsta de pana la 35 de ani vor fi obligati sa adere la un fond de pensii administrat privat. Angajatii cu varste cuprinse intre 35 si 45 de ani pot opta pentru un fond de pensii oricand, pana la implinirea varstei de 45 de ani. Salariatii care pana la finele perioadei de subscriere nu vor adera la un anumit fond de pensii private vor fi distribuiti aleatoriu companiilor care vor activa pe aceasta piata, in functie de mai multe criterii. Primele contributii pentru pensiile private vor fi colectate in ianuarie 2008. "Sunt interese si sume foarte mari la mijloc, iar concurenta intre companiile care vor activa pe acest segment de piata va fi acerba", a spus Stan. In primul an de activitate, 2% din contributia totala de 9,5% pentru asigurarile sociale pe care o plateste fiecare angajat va ajunge in administrare privata. Cota va creste cu cate o jumatate de punct procentual anual, pana la atingerea valorii de 6%, aplicate venitului lunar brut, intr-un interval de opt ani. (Andreea Stefan)