In cursul anului 2008 principalele companii auto din Romania au inregistrat pierderi sau marje de profit in scadere comparativ cu anul 2007, cuprinse intre 0,1% Automobile Bavaria (9,6% in 2007) si 7,2% Porsche Romania (9,2% in 2007). Mercedes-Benz Romania, importatorul marcii germane pe plan local, a fost anul trecut pe pierdere, de la o marja de profit de 3,7% in 2007. Pierderea neta inregistrata de companie in 2008 depaseste 9 milioane de euro. In 2007, firma avea un profit net de 13,4 milioane euro. Cifra de afaceri Mercedes a fost anul trecut de 394,7 milioane euro, in urcare cu 8,5% fata de anul 2007. In cursul anului 2008, au fost livrate in Romania 7. 881 de autoturisme Mercedes-Benz. De asemenea, Toyota Romania, importatorul marcii japoneze pe plan local, a fost in 2008 pe pierdere, in timp ce in 2007 marja de profit a fost de 4,4%. Pierderea neta a fost anul trecut de 2,12 milioane euro. In 2007, Toyota Romania a avut un profit de peste 8 milioane euro. Totodata, cifra de afaceri a crescut cu 45% la 266 milioane euro, de la 183 milioane euro in anul 2007. Toyota a vandut in 2008 peste 10. 000 de unitati in Romania. Cota de piata a fost de 3,1%. La randul sau, M Car Trading, distribuitor general Mitsubishi pentru Romania, a inregistrat anul trecut o pierdere neta de 551. 000 euro, de la o marja de profit de 5,5% in 2007. In 2007 compania a avut un profit de 4 milioane euro. Cifra de afaceri M Car Trading a crescut cu 5,7% in 2008, la 77,9 milioane euro. Peste 4. 100 de unitati Mitsubishi au fost vandute in Romania anul trecut, reprezentand o cota de piata de 1,3%. (C. C. )