Turism.bzi.ro : Apare o NOUA AUTOSTRADA in Romania. De azi se circula pe ea
Lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu a fost deschis traficului vineri,14 Noiembrie 2014, cu doua zile inainte de alegerile prezidentiale. In ciuda problemelor legate de alunecarile de teren, oficialii spun ca autostrada este sigura, dar admit ca lucrarile nu sunt finalizate.
Cei 22 km de autostrada dintre Cunta si Saliste, de pe tronsonul Orastie-Sibiu, au fost deschisi traficului pe data de 14 noiembrie, au declarat pentru economica.net surse apropiate situatiei.
Intrebat de economica.net daca s-au rezolvat problemele legate de alunecarile de teren din zona, ministrul Transporturilor Ioan Rus a spus ca mai este de lucru, dar ca tronsonul de autostrada este sigur pentru soferi.
Acolo va mai fi de lucru, dar siguranta circulatiei pe autostrada nu va fi afectata. Pe drumurile de legatura se va mai lucra, a spus Ioan Rus.
Tronsonul de autostrada de 22 de kilometri dintre Cunta si Saliste, practic lotul 3 al tronsonului mare Orastie-Sibiu, s-a dovedit a fi cel mai provocator din punct de vedere al constructiei dintre toate bucatile de autostrada aflate acum in constructie de vechiul coridor IV pan-european. Este ultimul lot finalizat dintre cele patru de pe tronsonul Orastie-Sibiu. Celelalte au fost date in folosinta in decembrie 2013.
Lucrarile ar fi trebuit terminate initial in aprilie 2013, termenul a fost prelungit pana in noiembrie anul trecut si, apoi, pana in luna noiembrie a acestui an. Problema a tinut nu de vaiductul de la Aciliu, cel mai mare viaduct din Romania, care se afla pe acest tronson, ci de problemele legate de alunecarile de teren din zona Dealului Aciliu, care afecteaza 6 din cei 22 km ai autostrazii.
Sunt lucrari intarziate, sunt probleme. Sunt probleme legate de solutiile tehnice pe care le-au gasit, unele nu se preteaza la situatia din teren, zona asta este cu alunecari de teren. Trebuie gasite alte solutii, unele s-au gasit, a spus si ministrul Ioan Rus, la finalul unei inspectii care a avut loc in luna iuliie a acestui an.
Problemele se pare ca nu au fost inca rezolvate, iar riscul este ca tot dealul sa o ia la vale, peste autostrada, in cazul unor precipitatii masive. Chiar acum trei saptamani, jurnalistii de la Digi 24 au observat ca pamantul a luat-o din nou la vale, dupa o ploaie.
Iar problemele nu tin doar de alunecarile de teren. Potrivit unei anchete realizate de ziarul Romania Libera in luna septembrie, fostul consultant angajat de stat pentru supervizarea lucrarilor ar fi descoperit nu mai putin de 200 de nereguli referitoare la calitatea lucrarilor. Ele apar intr-un raport care acopera perioada aprilie 2012-mai 2014, si, printre ele Romania Libera enunta asfalt subtiat sub limitele minime admise, structuri de beton crapate, straturi ale autostrazii asternute fara respectarea tehnologiilor corespunzatoare.
Potrivit ultimelor date cu stadiul lucrarilor de la tronsoanele de autostrada de pe coridorul IV, remise redactiei economica.net la jumatatea saptamanii trecute de catre Compania de Autostrazi, in dreptul lotului 3 al autostrazii Orastie-Sibiu apare un stadiu fizic de realizare a lucrarii de 91%.