Amfostacolo.ro : Tolo - locul de unde nu as mai pleca
Mica statiune Tolo, din regiunea Argolida, peninsula Peloponez, am descoperit-o prima data in anul 2003, cand am facut o excursie cu masina, pe un traseu stabilit cu un agent de turism foarte priceput. Ne-am dorit sa vedem locurile importante si apoi sa ne relaxam 3 zile la plaja, intr-un loc linistit.
Am ales asa de bine ca de-atunci, luna iunie, ani la rand (cu mici exceptii), am revenit in acelasi loc, la acelasi hotel numit Knossos. Acesta face parte dintr-un lant de hoteluri, apartamente si bungalouri detinute de familia Giorgidakis.
Am fost deja de 5 ori, si daca nu ar fi intervenit ceva probleme, probabil ca si acum, in plina luna iunie, tot acolo am fi fost! Este locul nostru de suflet!
Tolo este o statiune mica, frumoasa si foarte linistita, unde turistii se intorc an de an si se cunosc cu mare parte din localnici. Am intalnit si persoane care veneau de 20 de ani si se cazau in aceeasi camera chiar si cate o luna...
Hotelul este situat pe plaja, la maxim 10 m de apa, iar senzatia este extraordinara! A fost pentru prima data cand am intalnit un hotel cu singurul acces direct de pe plaja... Pana si acest lucru mi s-a parut interesant si nu m-a deranjat sa aduc masina pe nisip, dis-de-dimineata pana in fata hotelului, pt. a descarca si respectiv incarca bagajele pregatite la receptie.Pe tot parcursul vacantei, masina a ramas parcata la doi pasi, la umbra, in parcarea din port. Nu era cu plata dar niciodata nu au fost probleme.
Hotelul nu este mare si nici luxos, ci mai degraba ca o vila privata, dar de cum intri te cuprinde o senzatie placuta de ‘‘acasa‘‘! Camerele dragute si curate aveau tot ce trebuie inclusiv aer conditionat (frigiderul ni-l umpleam noi cu ce ne trebuia!) De regula luam camerele 404 si 405 (pretul era de 51 euro /double si 64 euro /single, mic dejun inclus) de la primul etaj, deasupra terasei, dar ultima data fiindca eram 3 persoane, ne-am dorit sa incercam singura suita, aflata la ultimul etaj (camera 601, acces usor, cu liftul). Acest apartament era rezervat de proprietarul hotelului, dar, fiind clienti vechi, a acceptat sa ne faca o oferta pt. cele 12 zile (85 euro/zi -mic dejun-3 pers). Ne-a placut foarte mult apartamentul mai ales ca avea o terasa mare!
Micul dejun era acelasi in fiecare zi, dar nu lipsea traditionalul iaurt de capra, servit cu compot de piersici, pe care il savuram intotdeauna pe sezlong, langa apa... Iar cafeaua greceasca o facea Maria, camerista, careia ii dadeam la fiecare saptamana 5 euro si i-am facut cadou o sticla de vin adus cu noi de acasa.
Plaja, soare si multiple bai in mare! rnLa pranz si cina mergeam in partea stanga a hotelului, la taverna Romvi (pentru ca dupa multe alte locuri probate) unde proprietarul se ocupa cu mare atentie de clienti si pt. ca acolo am mancat cel mai bine peste proaspat, cotlete de miel, tzatzki foarte bun si ritzina rece. rnPranzul il luam sus pe terasa caci era umbra, dar la cina, ne facea placere sa ramanem la o masa direct pe nisip.
Preturi normale (mult mai mici decat la Athena!) Aici, o masa de 4 pers. plina cu de toate: aperitive, salate, inclusiv un peste foarte mare, stropit cu multa ritzina si apa minerala, si la final desert, ne-a ajuns in jur de 160 euro cu bacsis, fata de Athena, unde aceeasi masa a costat 230 de euro. Oricum, acolo aveam incredere ca totul este proaspat si foarte bun!
Distractii sunt ca in orice statiune, noi nu eram amatori, preferam plimbarile inainte de culcare si ultravioletele de dimineata.
Inafara de plaja, bai in mare, shoping si mese copioase, am mai incercat si un pescuit, plimbari cu barca cu motor, plus diverse excursii in regiune, cu masina, avand ca obiectiv: Sa ne cunoastem mai bine zona!
Cu pescuitul nu prea mi-a iesit, deoarece nu prea aveam ce-mi trebuie si nici nu eram prea experimentata la pescuit pe mare (am gasit in Tolo in centru un magazin special, de unde mi-am cumparat cate ceva).
Cat despre plimbarile cu masina in zona, inainte de cina, ne urcam in masina, luam o directie si plecam sa exploram. Odata la est, odata la vest, la Epidaurus, de cateva ori la Napflio vechea capitala a Greciei Antice, care merita vizitat caci e foarte frumos!
Si uite asa am ajuns sa ne familiarizam cu Argolida.
Ce ar mai fi fost frumos, dar nu am reusit, ar fi fost sa facem si excursii cu vaporul in insulele apropiate (erau cam 3 variante), cu imbarcare din portul situat la 2 pasi de noi si ca se organizau odata la 2 zile.Dar asa, avem motiv sa revenim.
Pentru noi, la Tolo era vacanta perfecta, vorbind de Grecia.
Am uitat sa mentionez ca aveam deja la activ 3 excursii, in care am parcurs destule zone atat in Grecia peninsulara cat si Peloponez, ajungand chiar pana in sudul peloponezului la Kalamata, plus 2 insule Aegina si Koss. Probabil ca mai sunt multe alte insule si locuri frumoase, dar pentru noi Tolo ramane favorita!
Si in fiecare an, pe vremea aceasta imi revin in minte toate amintirile cu Knossos - TOLO