Noile radare intrate in dotarea Serviciului Politiei Rutiere (SPR) la sfarsitul lunii martie s-au transformat in adevarate sperietori pentru cei mai multi dintre soferi. In cele cinci luni de cand au fost scoase in trafic, radarele au facut peste 7.800 de "victime". Saptamanal, 300 de botosaneni sunt prinsi depasind limitele de viteza. De altfel, statisticile arata o crestere semnificativa a numarului de soferi amendati, comparativ cu perioada cand in judet actionau doar patru radare, insa, spun politistii, exista deja multi conducatori auto care manifesta prudenta privind viteza cu care circula.
Conform statisticilor Politiei, din aprilie si pana la inceputul acestei luni, echipamentele Autovision au constatat 7.819 abateri, dintre care aproximativ 7.000 pentru depasirea limitelor legate de viteza, 41 de soferi ramanand fara permisele de conducere pentru ca au depasit limita admisa cu mai mult de 50 de kilometri la ora. Concluzia politistilor este ca, in general, soferii circula cu viteza in patru zone ale judetului - spre Dorohoi, spre Iasi, spre Suceava si spre Bucecea - Varfu Campului, dar si in municipiul Botosani.
De exemplu, "recordul" de viteza inregistrat de aparatele radar a fost consemnat in municipiu. Aflat la volanul unui Audi, Gheorghe O. a fost surprins gonind cu 150 de kilometri pe ora pe Calea Nationala, pe tronsonul din apropierea Stadionului "Municipal". Oprit de politisti, botosaneanul, administrator al unei firme din municipiu, a ramas fara permis pe loc. Insa, agentii de la Politia Rutiera folosesc camerele video ale sistemelor montate pe autospecialele Logan si pentru a constata alte tipuri de abateri. In principal este vorba de depasiri pe linie continua si neacordari de prioritate.

Numarul accidentelor grave a scazut

Dincolo de acest constatari, reprezentantii SPR spun ca radarele noi si-au dovedit eficienta. "In aceste cinci luni de cand au intrat in dotare noile echipamente, accidentele grave produse pe fondul vitezei au scazut de la 40 la 12, iar cele usoare de la 150 la 23", a spus comisarul sef Dumitru Zmau, seful SPR.
Intrucat noile radare sunt imposibil de detectat in stand by, soferii au revenit la avertizarile clasice. Cele mai utilizate sunt semnalizarile cu farurile sau anunturile prin statii. Luand exemplul taximetristilor si al marilor transportatori, tot mai multi soferi isi echipeaza masinile cu statii de emisie-receptie.