Senatorul Darius Bogdan Valcov a sustinut o DECLARATIE POLITICA intitulata "Cronica unui esec anuntat: Simularile de la Bacalaureatul 2014. Cate vor mai fi de acum incolo, fara sa fim in stare sa schimbam sistemul?", pe care o puteti citi in continuare.

Educatia romaneasca isi desfasoara existenta citadina intre paradoxuri. Avem, pe de o parte, tineri olimpici, nationali si internationali, care demonstreaza capacitatea individuala a unor elevi aplecati spre studiu. Pe de alta parte, in acelasi sistem, intr-o proportie covarsitoare, se afla cei care, de cativa ani incoace, nu reusesc sa incheie cu o diploma un ciclu de studiu. Practic, sistemul educational public romanesc se afla intre doua limite ale unei valori care nu reusesc sa-l defineasca pe acesta in ansamblul sau.
Chiar daca dupa 1989 pana in prezent fiecare guvernare a incercat sa reformeze educatia, pornind de la principiile bunei-credinte, pana in prezent nu s-a inregistrat nicio mutare spectaculoasa spre normalitate. De fiecare data, se asteapta anul viitor, atunci cand se lasa de inteles faptul ca se vor cauta alte solutii la problemele curente.
Nu ne putem astepta, in urmatoarele luni, la rezultate spectaculoase care sa duca la o promovabilitate mai mare la examenul de Bacalaureat pentru cei care la repetitiile oficiale de acum cateva zile au obtinut note cu mult sub limita de trecere. In aceste conditii, trebuie intervenit intr-o alta unitate de masura a valorilor educatiei! Trebuie sa avem puterea sa intelegem scoala, nu ca pe o structura organizationala, menita sa asigure pentru un corp profesoral, locuri de munca!
Nu trebuie sa ne intoarcem in trecut, dar cred ca un ciclu liceal de patru ani, fara ca la jumatatea acestui drum sa intervina o proba de traseu, fie si sub forma vechii trepte a doua, examenul dintre clasa a zecea si a unsprezecea, e sortit esecului si duce, inevitabil, la rezultatele pe care le vedem astazi. Fara sa ne dam seama, imediat dupa admiterea la liceu, in urma unui examen de capacitate incarcat de subiectivism, oferim un pasaport in alb celor care vor strabate perioada respectiva, fara sa constientizeze ca la capat de drum nu vor obtine o confirmare legitima a muncii depuse. Daca ea chiar exista.
O natiune educata, constienta de aceste valori ale societatii contemporane, inseamna, din multe puncte de vedere, mai mult decat o parte a procentelor din produsul intern brut, alocate in infrastructura.
Altfel, in conditiile asumarii unei decizii corecte si a eliminarii populismului din educatie, toti partenerii procesului educational vor avea de castigat: parintii nu vor mai trai cu iluzia ca odraslele lor invata ceva pentru viitor, profesorii vor intelege ca simularea predarii unei ore de curs nu se regaseste pe statul de plata, iar adevaratii beneficiari - elevii, nu-si vor mai irosi sperantele si timpul cu o activitate inutila.