Senatorul FIFOR MIHAI VIOREL a sustinut o declaratie politica cu titlul: "Invatamantul romanesc - prioritate maxima". Textul declaratiei politice il puteti citi in continuare:

Invatamantul romanesc este intr-o permanenta criza. Invatamantul romanesc este bolnav cronic. De mai bine de 20 de ani asistam la o bulversare, sub pretextul reformei, a scolii romanesti.
Invatamantul preuniversitar a fost supus in permanenta experimentelor ministrilor de resort, fiecare dorindu-si sa isi puna amprenta pe schimbarea din sistem.
In acest moment, este imperios necesar ca experimentele sa inceteze, scoala avand nevoie urgenta de stabilitate, predictabilitate, buna finantare si o programa scolara real adaptata la nevoile actuale ale societatii romanesti.
Va dau exemplul judetului Dolj care continua sa se situeze in fruntea judetelor cu cel mai mare numar de someri. La sfarsitul lunii martie, in evidentele Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Dolj, se aflau 28.534 de someri. Doar 6.141 primesc indemnizatie, dintre care 1.091 provin din randurile absolventilor unei forme de invatamant. O mie de tineri fara loc de munca si care primesc ajutor de somaj vi se poate parea un numar mic. Dar vorbim doar de absolventii aflati in evidentele AJOFM Dolj la sfarsitul lunii martie. Anul trecut peste 3.000 de elevi din judetul Dolj nu au reusit sa promoveze bacalaureatul. Peste 3.000 de tineri care nu au reusit sa mearga la o facultate. De regula absolventii din invatamantul preuniversitar, daca nu urmeaza cursurile unei facultati, fie parasesc granitele tarii, fie cer ajutor de somaj sau muncesc la negru, in cu totul alte domenii decat cele pentru care s-au pregatit. Asta pentru ca nu au absolvit o scoala cu specializari pliate pe cerintele pietei. Nici macar absolventii de studii universitare nu reusesc sa isi gaseasca slujbe potrivite specializarii sau chiar deloc.
Mii de absolventi ai unei forme de invatamant cer anual ajutor de somaj de la stat pentru ca nu isi gasesc un loc de munca.
Motivele sunt in permanenta aceleasi. Angajatorii vor lucratori calificati si cu experienta, iar majoritatea locurilor de munca, si asa putine, sunt pentru meserii pentru care scoala romaneasca nu mai pregateste specialisti de foarte multa vreme. E absolut surprinzator cu cata seninatate reinventam roata cu fiecare guvernare in domeniul educatiei. Aceasta in conditiile in care invatamantul romanesc are un trecut stralucit cu generatii si generatii de oameni care au imbogatit in permanenta patrimoniul universal prin contributiile lor. Dintr-o data descoperim ideea de scoala care sa pregateasca intr-o meserie, ideea de ucenic, ideea de absolvent calificat pentru un loc de munca. Toate in conditiile in care angajatorii solicita, repet, tot mai apasat forta de munca bine pregatita si nu doar absolventi care pot flutura dosare intregi de diplome fara nicio acoperire in domeniul unei meserii.
Tinerii sunt descurajati, nu mai vad in scoala o necesitate si, in asemenea conditii, nu trebuie sa ne mai miram ca ne aflam pe locul 5 in Uniunea Europeana in ceea ce priveste clasamentul tarilor cu cel mai mare abandon scolar si nici ca suntem pe penultimul loc la rata de absolvire a invatamantului universitar. Discutam la nesfarsit de cercul vicios al sistemului paralel de invatamant, din pacate aproape obligatoriu, numit popular meditatie. Mergi la meditatie, deseori cu dascalul de la clasa, promovezi si ai o sansa mai departe. Nu-ti permiti meditatie ? Dumnezeu cu mila. Acest lucru trebuie sa inceteze de urgenta. Asa cum trebuie sa inceteze si subfinantarea cronica a sistemului de educatie.
Și totusi, scoala romaneasca produce elite in continuare. Ne mandrim atunci cand elevii nostri vin cu premii importante de la concursurile internationale. Din pacate, multi dintre acesti tineri decid sa paraseasca Romania pentru slujbe mult mai bine platite din alte tari.
Ce facem cu ceilalti elevi, cu majoritatea, cu cei care nu vor sa plece din tara lor? Ii sprijinim o vreme de la bugetul de stat, crescand numarul asistatilor sociali, doar pentru ca nu am spus stop intereselor personale ale unora si altora si pentru ca nu ne-am indreptat cu adevarat atentia catre educatie. Nu am vazut pana acum eforturi colosale depuse de cei responsabili sa creeze un sistem educational viabil si care sa nu fie schimbat in mandatul unui alt ministru.
Este nevoie de foarte multa ratiune si tact. Sistemul educational trebuie construit in Romania cu resursele de aici si nu pe modelul unui alt stat european. Iar daca adoptam modelul altui stat trebuie sa il adaptam spatiului in care traim.
Avem nevoie de o ultima reforma a educatiei. O ultima reforma in urma careia scoala romaneasca sa produca tineri bine pregatiti, care sa poata aplica in viata cotidiana ceea ce au invatat in cursul anilor scolari si care sa contribuie la cresterea bugetului de stat, a bunastarii tarii in care cu totii traim.