AmosNews informeaza: Dialoguri peste timp cu Viorel Roman
Reporter: Occidentul cu al sau acquis comunitar nu accepta decat ce ii convine - sa ne referim la dublul standard in ce priveste deciziile Curtii Constitutionale din Romania in 2012 si respectiv 2017. Aici e vorba si de neocolonialism, iar abordarea de clasa spune clar - conflictul e intre compradori si nationali(sti)! Chestia cu acquis-ul si mana intinsa a Occidentului e atat de departe de realitate ! Sa le luam pe rand. In 2012 Parlamentul a decis suspendarea presedintelui Basescu (deci Domnului, despotul de origine divina suspendat de ortodoxo-comunisti, nu-i asa?). Putsch parlamentar! Culmea absurdului, fiindca Parlamentul nu e institutie de forta. Cancelara Angela Merkel preia ideea imediat de la Karl Peter Schwarz si altii din presa democrata occidentala, ca Viorel Roman, si de aici scandalul. 7.5 milioane voteaza demiterea dar, printr-un artificiu de procedura - erata - referendumul este invalidat de 6 persoane. Faptul ca 7.5 milioane de voturi au fost aruncate la gunoi de 6 persoane (votul in CCR atunci a fost 6 la 3) nu a contat. Occidentul bazat pe acquis-ul comunitar ne-a spus ca trebuie sa respectam legile si CCR e sacrosancta.

Viorel Roman: Romanii vor acquis-ul, legislatia occidentala, altfel n-ar fi majoritatea pentru Europa / UE si n-ar fi plecat cinci milioane spre vest. Pe de alta parte le este inca straina atat litera legii, 100.000 de pagini, cat mai ales spiritul / duhul ei. De vina sunt Marea Schisma, Sultan turc si tarul rus, Cortina de Fier, Razboiul rece etc. Echilibrul puterilor in stat, care sa impiedice puterea verticala, a la Putin, a la Erdogan, a fost lezata de Ponta, adept al putinismului, care a incercat 2012 sa-l schimbe pe Domn, despotul de origine divina, cu ajutorul majoritatii din Divanul boierilor lui. Lupta pentru putere dintre Domn si boieri moldo-valahai e multiseculara. O victoria a Presedintelui sau a boierilor, azi baroni locali cu imunitate occidentala e insa straina culturii politice din vest unde prin democratie nu se intelege putere unica, verticala, cum a formulat varanul, reprezentatul boierilor din mass media, varanul Voiculescu, din puscarie: Nu vom avea total puterea pana nu vom avea Justitia!

Reporter: Vine anul 2016: Guvernul social democrat emite o ordonanta perfect constitutionala si conforma cu legislatia si procedurile dar Klaus Werner Iohannis nu e de acord, nici corporatiile occidentale (evident catolice) si pe cai ascunse, cu mercenarii lor din serviciile secrete scot lumea in strada si o tin saptamani de zile sperand sa dea jos guvernul din strada, sa schimbe presedintii celor doua camere. Curtea Constitutionala, sesizata de presedintele Senatului, decide (7 la 2) ca guvernul a procedat corect si ca procurorii nu pot ancheta derularea procesului legislativ si oportunitatea unor acte legislative. Acquis-ul comunitar spune cumva ca separarea puterilor in stat e ceva ortodoxo-comunist si ca de fapt cei care aplica legea trebuie sa o si elaboreze? Iar Iohannis indeamna (indirect, tot prin serviciile secrete subordonate lui) la contestarea Curtii Constitutionale! E si el ortodoxo-comunist, sau CCR e buna cat da hotarari care ne convin.
VR: Presedintii celor doua camere a baronilor moldo-valahi, cu majoritatea garantata de ortodoxie, schimba legislatia in favoarea lor, a celor inbogatiti fara justa cauza. Domnul si 600.000 de protestanti din marile orase sunt impotriva celor care profita de imunitatea acquis-ului ca sa perpetuieze privilegii paternaliste, coruptia neofanariota. In Europa, procesul legislativ este transparent, controlat atat de opinia publica, dar mai ales de justitie, altfel se ajunge la situatia din 2012, cand boierii din legislativ si executiv isi dau mana si schimba Domnul. Daca secole de-a randul Domnul si boierii din Bucuresti depindeau de turci, rusi, acum Europa, acquis-ul incearca sa inlocuiasca cutumele turco-pravoslavnice. Putem desigur filozofa indelung pe tema neocolonialismului, compradori si nationali(sti), realitatea politico-sociala de la Portile Orientului se deosebeste fundamental de acquis-ul comunitar, altfel nu s-ar bajeni milioane spre vest. Nu este exclus insa ca UE, Europa mai multor standarde sau Europa mai multor viteze sa permita revenirea pasnica la devalmasia moldo-valaha si puterea verticala greco-pravoslavnica, a despotului de origine divina, Domnului, Presedintelui.

Rep.: Cineva spunea asa: pentru Viorel Roman solutia care trebuie adoptata de Romania este catolicizarea in masa. Numai ca - nota acelasi - cu trecerea timpului numarul de (greco)-catolici din Romania scade. Si, adaug eu, chiar si in Transilvania, unde greco-catolici au fost sub 10%.
VR: Daca Fericitul Ioan Paul II era pentru un crestinism care respira cu doi plamani, oriental si occidental, si papa Francisc este pentru refacerea unitatii fara conditii, ideea catolicizarii in masa, prozelitismul face parte din vechiile prejudecati antioccidentale ortodoxo-comuniste din spatele fostei Cortine de Fier, si e mai catolica decat papa. Nici Unirea cu Roma de la anul 1698, oricat a contribuit ea la emanciparea sociala si nationala a romanilor, nu mai e un model actual, la aniversarea a unui secol de la Marea Unire si apropiata vizita a papei Francisc in Romania.

Rep.: Ideea e cu ortodocsii moldo-valahii si unitii cu Roma din Transilvania ar putea aduce prejudicii, fracturari statului national unitar pe linia Carpatilor. Si asta n-o prea inghite nimeni pe la noi!
V.R.: Daca ne uitam la fractura din Ucraina, catolici la Lviv / Lemberg si ortodocsi in Dombas, e de intales teama. La romani ea este insa neintemeiata, daca privim cele trei secole de solidaritate a unitilor cu ortodocsii in chestiunea nationala. Mi-e teama, mai degraba, ca e folosita aceasta temere, pentru a abate atentia de la necesitatea refacerii unitatii. Pe de alta parte nu putem trece cu vederea ca moldo-valahii au trait sute de ani in Imperii Orientale si ardelenii in Sfantul Imperiu Roman. Primii sunt familiarizati cu estul, ceilalti, tot ortodocsi, sunt orientati spre Roma. Vedem aceste traditii diferite, foarte clar, mai ales la alegeri. Dilema Veche (A. Plesu): spre est sau vest?

Rep.: Care e partida cealalta, (non)-moldo valaha? care intelege si accepta acquis-ul comunitar occidental? Cumva Iohannis si DNA+SRI+SIE+ alte institutii de forta numite si nu alese prin vot?
V.R.: Cele 5 milioanele de romani din occident, din Transilvania, Maramures, Bihor, Banat, dar si cei de peste Carpati, care vor autonomie personala, vor dreptate si libertate materiala, nu numai pe hartie, vor acquis-ul comunitar occidental, altceva, decat neofanariotismul, paternalismul, nepotismul, coruptia Ciocoilor vechi si noi (N. Filimon), acestia sunt Partida opusa celei ortodoxe moldo-valahe dominante PMR, PCR, FSN, PNL, PSD. Una spre est, alta spre vest.

Rep.: Ce este codul canonic catolic al UE? Democratia moderna se bazeaza exclusiv pe valori seculare, de provenienta greco-romana (fara catolic in coada). Codul canonic catolic insa, trebuie ca e cel de care se servea inchizitia pentru a arde pe rug eretici si vrajitoare si unde trebuia sa dovedesti tu nevinovatia si nu inchizitorii - vinovatia. Desigur ca Partida occidentala cu a sa DNA cere exact asta - sa-ti dovedesti nevinovatia. Si tot asa cum acest cod catolic fusese conceput ca sa permita bisericii catolice sa terorizeze o populatie intreaga pe care sa o poata lipsi oricand de bunurile materiale si chiar de viata, tot asa legislatia anticoruptie este conceputa ca sa permita incalcarea drepturilor individuale ale omului si incarcerarea arbitrara - dupa pofta respectivelor institutii de forta pro-occidentale si care inteleg si accepta.
V.R.: Din 2007, de un deceniu se introduc legi si institutii occidentale in speranta ca dupa esecul Formelor fara Fond, din sec. 19 si 20, acum UE/NATO vor genera si Fondul. Dar pentru ca se intarzie dialogul cu Roma - conditio sine qua non a aderarii la civilizatia occidentala -, rezultatele sunt modeste, la cel mai sarac neam latin din Europa. Acest efort de a eluda fondul religios al aderarii la Europa, de a inlocui dialogul cu Roma cu paleative secularizate, culturale, militare, masonice etc. e contraproductiv. De un mileniu se incearca refacerii unitatii crestine. Acum se implementeaza Acquis-ul, codul canonic romano-catolic modernizat, laicizat si se asteapta contemplativ armonizarea lui cu devalmasia valaha. La celebra intalnire din 1989 de la Roma, dintre Fericitul Ioan Paul II si Gorbaciov, e memorabila recomandarea papei, ca ortodocsii sa nu se grabeasca, schimbarea mentalitatii nu se poate face peste noapte, cere timp, asta e valabil, dupa cum constatam mereu, si la depasirea prejudecatilor.

Rep.: In acquis-ul comunitar intra si dublul standard? Actuala predica pentru Europa mai multor viteze include si Europa mai multor standarde?
V.R.: Azi e clar ca pretentia Germaniei a fost absurda - sa oblige Anglia si Ungaria, fosta colonie islamica, fara excedentul balatei de plati de care se bucura Berlinul, sa intretina milioane de refugiati afro-asiatici mahomedani si idolatri, greco-ortodocsii falimentari, incompatibili cu teologia muncii occidentale. De aceea Europa viitore va fi cu cate viteze vrea sau poate fiecare. Europa cu mai multe standarde cred ca va fi discutata de Putin si Trump la definirea noilor sfere de influenta.

Rep.: In ce consta viziunea ortodoxa a drepturilor omului? In mod sigur insa ea nu cuprindea acum cateva sute de ani arderea pe rug.
V.R.: Bisericile ortodoxe, in primul rand clerul greco-pravoslavnic, sunt din punct de vedere sociologic etno-religii crestinizate, care celebreaza unitatea de nezdruncinat dintre neam, rit si glia stramoseasca, pomenita mai inainte. Cine nu-i ortodox, nu-i roman(!), spunea Nae Ionescu, ideologul Legiunii Arhangelului Mihail. Ortodoxo-comunistii au fost consecventi, au lichidat Biserica unita si au reorientat cu baioneta 2.000 de biserici spre Moscova si Constantinopol. O revenire la normalitate e mai dificila decat s-a crezut. Drepturile omului occidental sunt inacceptabile pentru clerul ortodox. Democratia de tip Westminster si autonomia individului sunt pacate, pentru ca preamaresc egoismul si pun la indoiala atutputernicia Celui de Sus asupra vietii. Contractul, concurenta, motorul vietii economice moderne, occidentale, lezeaza dragostea dintre frati, sunt pacate.

Rep.: In ce consta expresia LANTURILE GRELE ALE DUHOVNICIEI SI SOBORNICIEI MOSCOVITE SI CONSTANTINOPOLITANE, la care reveniti mereu? Sau e si asta pura retorica?
V.R.: In perioada interbelica era astfel definita resemnarea celui incatusat in normele si valorile orientale, fara speranta libertatii de miscare, exprimare si afirmare in Europa, in lumea larga, mai ales cand devenise clar ca fara refacerea unitatii crestine cu Roma, idealul romanilor, Romania Mare, se naruie. Formularea e surprinzator de actuala, de aceea va intrebati daca e mai mult decat retorica, si are ceva din farmecul, parfumul unui vocabular de Letopiset.

Rep.: Refacerea unitatii s-a facut prin cucerire si jaf, fratii intru credinta aducand cu ei inchizitia si rugurile. In final si bizantinii au reusit ceea ce rusii din Novgorod au reusit inaintea lor: sa-i arunce pe frati sub gheata. In rest - cine e prost, se duce dupa occidentali. Cine e practic - se uita spre Rusia sau spre amandoua, dupa interes.
V.R.: Ortodocsii si occidentali s-au anatemizat reciproc de la Marea Schisma, 1054, pana in vremea Conciliului de la Vatican, 1965. Un mileniu de vrajmasie, prejudecati intre frati a generat un razboi civil mondial fara sfarsit de care profita si azi islamul. Dar revenirea la crestinism a ortodocso-comunistilor atei si generozitatea Romei face posibila concordia conducatorilor marilor puteri crestine intercontinentale, Putin si Trump, refacerea Sfintei Aliante. Daca in 1815 s-au inteles ortodocsi, catolici, protestanti si au facilitat un secol de pace, cu atat mai mult ne putem astepta azi la un secol fara ororile luptei de rasa si de clasa din secolului trecut. Noua ne este greu sa-i intalegem pe cruciatii occidentali, care au luptat acum 800 de ani sa refaca unitatea crestina, a Sfantului Imperiu Roman, sau pe tarii ruso-pravoslavnicii din sec. 18-19, care au luptat si ei in 8 cruciade pentru eliberarea Constantinopolului si a ortodocsilor ajunsi robi ai Califului islamic. Asta bineinteles ca nu-i scuteste pe contemporani de contributia lor la refacerii unitatii crestine.

Rep.: Va multumesc pentru aceasta discutie.