Senatorul de Galati Gheorghe Saghian a sustinut o DECLARATIE POLITICA, intitulata Deteriorarea imaginii "domnului Trandafir", pe care o puteti citi in continuare.

La sfarsitul anului trecut, inainte de sarbatori, a izbucnit un scandal de care cu siguranta a auzit aproape toata lumea - acela al invatatoarei bucurestene care a cerut bani si cadouri mai consistente parintilor. Desigur, dezvoltarea subiectului a facut valuri in presa si nu numai, dar mai ales in randul parintilor si a cadrelor didactice.
Consider ca ar trebui sa ne gandim putin de ce anume s-a ajuns in situatia aceasta. Desigur, un comportament de un asemenea tip nu este deloc justificabil, ba chiar este condamnabil, iar masurile au fost luate in consecinta. As vrea totusi sa reflectam mai mult la felul in care acest scandal a pus intregul sistem educational intr-o lumina proasta. Incidente de acest fel, fie ele generalizate sau nu, nu trebuie sa ne faca sa punem pe toata lumea in aceeasi categorie.
Haideti sa ne gandim la toti acei dascali deosebiti, care formeaza si educa generatii dupa generatii, pe copiii nostri, ai vostri, ai tuturor; la acei profesori care isi rup din timpul lor liber si lucreaza suplimentar cu elevii talentati la diverse materii si care ajung apoi sa ne faca tuturor cinste la concursuri nationale si internationale. Poate ca uneori uitam de mandria aceea mult prea repede.
Atacurile catre un cadru didactic cu un comportament comdamnabil sau catre cateva cadre didactice nu trebuie sa se transforme intr-un razboi la adresa tuturor profesorilor si a invatatorilor. Cum se simt oare toti aceia care isi fac treaba cu dedicatie si profesionalism, cand sunt mereu supusi unei prezumtii de vinovatie? Oare cine se mai poate simti respectat intr-o asemenea situatie?
Este de datoria noastra sa protejam sistemul educational si sa ii redam respectul cuvenit. Rolul educatiei este nepretuit si deosebit de subestimat de foarte multe medii, dar aceasta nu inseamna ca trebuie sa atacam pe nedrept pe toata lumea. Este ca si cum am ataca o tara pentru ca ar avea cateva grupuri infractionale sau cateva aspecte negative. Nu putem declara razboi unui sistem cand nu s-a facut suficient pentru a-l apara si a-i oferi prestigiul cuvenit.
Siguranta sistemului de invatamant a fost pusa la incercare de numeroasele tentative de reformare. Nevoia acuta de a schimba ceva de dragul schimbarii a fostilor ministri ai educatiei a dus, de fapt, la efectul invers - la haos si lipsa de respect. Cum le putem cere dascalilor sa-si faca treaba in mod ireprosabil cand ei nu au conditiile de siguranta necesare desfasurarii activitatii lor?
Trebuie reglementate mai precis toate aspectele privind conduita interioara in institutiile de invatamant, mentionand foarte clar ce este si ce nu este acceptabil. Mai mult decat atat, ar trebui sa luam din responsabilitatile organizatorice ale dascalilor si sa le transferam parintilor, dar intr-o maniera eleganta si asumata, concreta. Lipsa reglementarilor precise duce la nesiguranta si, pe termen lung, se ajunge la situatii regretabile. Tot in acest sens, ar fi oportuna implicarea mai clara a consiliilor locale in privinta detaliilor logistice din sistemul educational.
Trebuie sa sustinem sistemul educational sa-ti recapete respectul cuvenit, asa cum trebuie sa facem tot ce ne sta in putinta sa privim obiectiv invatamantul romanesc. De aceea, nu trebuie sa uitam rolul major al scolii in formarea nu doar a caracterului si a constiintei elevilor, ci si la formarea unui suflet colectiv care sa respire responsabilitate, respect si o conduita morala deosebita.
Inchei prin a va aduce aminte de imaginea lui "domnu’ Trandafir", personajul emblematic al lui Sadoveanu, respectat si iubit de elevii sai cu un devotament de neinchipuit. Toate acestea se datorau maiestriei sale de a le oferi nu doar o educatie din carti, dar una privind dragostea pentru munca, pentru cinste, pentru dreptate si pentru frumos. Si mai ales, sa nu uitam ca atitudinea dascalului era pretuita si de catre autoritatile statului, care-l sustineau oferindu-i recunosterea cuvenita si siguranta necesara desfasurarii activitatii sale.