Reprezentantii DUBAI TOURISM (DCTCM) in Romania au declarat recent, cu ocazia uinei conferinte de presa, ca se asteapta la o crestere de cel putin doua cifre procentuale a numarului de romani ce vor alege Dubaiul ca destinatie de vacanta. Publicul tinta vizat in acest scop de campaniile de marketing si publicitate desfasurate de DUBAI TOURISM sunt familiile cu copii. Pentru acestea, oferta actuala se va imbogati cu noile parcuri tematice Dubai Crocodile Park si Dubai Safari Project, care se vor lansa in 2017.

Estimari bazate pe statistici si cifre

Conform statisticilor DCTCM, circa 51.000 au vizitat orasul Dubai in 2016, cu 10% mai multi comparativ cu 2015, cand Dubaiul a fost ales ca destinatie turistica de 46.700 de romani. In baza acestor date si a analizei pietei romanesti de turism, reprezentantii DCTCM estimeaza o crestere de cel putin 10% a numarului de romani ce vor alege Dubaiul ca destinatie de vacanta in 2017. Prezentarea realizata la inceputul intalnirii de Nader Albastaki, Senior Manager, Partnerships International Operations DUBAI CORPORATION FOR TOURISM AND COMMERCE MARKETIG a pornit de la cateva repere istorice ale unui oras care, practic, nu exista acum 80 de ani. In anii 1940, Dubai era o localitate de circa 10 mii de locuitori si nu dispunea de apa curenta si electricitate, iar hrana de baza era pestele. Galopanta crestere a Dubaiului a inceput in anii 1970, odata cu deschiderea si largirea Portului Rashid. Alte repere importante amintite de Nader Albastaki sunt lansarea companiei de transport aerian Emirates Airline in 1985, debutul Festivalului Dubai Shopping in 1996, lansarea DTCM un an mai tarziu, cand statisticile aratau deja ca Dubaiul era deja destinatie turistica pentru 2,1 milioane de vizitatori cazati in cele 333 de hoteluri cu o capacitate de circa 17.300 de camere. In 1998, la lansarea cladirii cu o structura arhitectonica impresionanta, Burj Al Arab, inca un puternic simbol al Dubaiului, numarul de turisti atingea 3 milioane. In 2001, la deschiderea Terminalului Dubai Cruise, numarul turistilor ajunsese la 3,6 milioane si a atins 6,4 milioane la deschiderea faimosului Palm Jumeirah in 2006. Anul 2008, momentul lansarii celui mai mare mall din lume, Dubai Mall, numarul de turisti depasea 7,5 milioane, iar numarul hotelurilor depasise 500. In 2010 s-a deschis Burj Khalifa, cea mai inalta cladire din lume si la ora actuala. Pragul de 600 de hoteluri a fost depasit in 2013, an in care cele peste 84.600 de camere au gazduit 11 milioane de turisti. Anul trecut s-au deschis IMG Worlds of Adventure, Dubai Opera si complexul Dubai Parks & Resorts, iar numarul de turisti a fost de circa 15 milioane.
- Anul 2016 a fost remarcabil pentru noi. Am asistat la deschiderea IMG Worlds of Adventure, Dubai Opera si complexul Dubai Parks & Resorts. Cifrele sunt impresionante, iar Dubai a devenit al 4-lea cel mai vizitat oras din lume, iar numarul de vizitatori a depasit 14,9 milioane. Avem aproape 100 de malluri pentru shopping, inclusiv pe cel mai mare din lume, peste 6000 de restaurante si cafenele unde se pot servi mii de feluri de mancare din intreaga lume, inspirate de cele peste 200 de nationalitati ce coexista in Dubai. Anual, avem festivaluri de shopping, de mancare, de film, de curse, de literatura, de muzica, a sublinat ALbastaki, reiterand misiunea DCTCM de popularizare si promovare a Dubaiului ca destinatie turistica in randul publicului si in mass-media.
Pe baza datelor obtinute din statistici si ananliza acestor cifre, in 2016 Tourism Dubai a stabilit obiectivele pentru 2020: orasul Dubai sa devina destinatia numarul 1 in lume pentru calatorii, afaceri si evenimente, destinatia numarul 1 in lume pentru familii si cea mai recomandata destinatie cu cel mai mare numar de turisti care revin.

Cresterea estimata de turisti romani se bazeaza pe abordarea Dubaiului ca destinatie de familie

Pentru atingerea obiectivului stabilit pentru Romania, Doubai Tourism mizeaza pe proximitatea orasului fata de plaja, activitatile de familie propuse de IMG Worlds of Adventure, cel mai mare parc tematic indoor, cele trei parcuri tematice deja existente - Bollywood, Motiongate si Legoland, dar si pe inaugurarea a doua parcuri noi in 2017 -Dubai Crocodile Park si Dubai Safari Project. La acestea se vor adauga roata gigantica Bluewaters Island & Ain Dubai in 2018 si parcul tematic Six Flags in 2019. Pentru parintii preocupati de siguranta familiei, Dubai este, conform Aon Hewitt, in top 20 al celor mai sigure orase din lume. In plus, in 2017, capacitatea aeroportului Al Maktoum International Airport va ajunge la 26 de milioane de pasageri pe an la finalul anului 2017 si va atinge capacitatea de 240 milioane de pasageri pe an la finalizarea proiectului de extindere. Reprezentantii DCTCM au subliniat ca pachetele turistice se adreseaza tuturor bugetelor de familie, sustinand ideea cu procentul de 50% hoteluri de 1-3 stele din totalul de 681 de hoteluri din Dubai si mijloacele accesibile de transport asigurate de infrastructura metroului si autobuzelor ce strabat tot orasul.

DCTCM (Dubai Corporation for Tourism & Commerce Marketing) a deschis pe 15 decembrie 2016 o reprezentanta in Romania datorita numarului mare de turisti romani care au vizitat Emiratul in decursul anilor 2015 si 2016: 46.700, respectiv 51.000. Romania devine a 3-a tara, dupa Polonia si Cehia, aleasa de catre Guvernul Emiratului Dubai, pentru a gazdui o reprezentanta Dubai Tourism. Estimarile agentiei preconizeaza o posibila crestere cu 20% in anul 2017. Cresterea economica, stabilitatea industriei de turism, zborurile directe catre Dubai si eliminarea sistemului vizelor sunt factorii importanti care au facut ca Romania sa fie una dintre pietele extrem de importante in viziunea Emiratului. Dubai atrage anual aproximativ 15 milioane de vizitatori din intreaga lume, iar acest numar este in crestere. Dubai este in continua dezvoltare, motivele de a-l vedea si de a-l trai devenind din ce in ce mai numeroase si mai tentante pentru piata turistica romaneasca. In 2020, Emiratul va gazdui Expozitia Mondiala, ceea ce il pune pe harta turistica a multor turisti din intreaga lume. Reprezentanta Dubai Tourism din Romania va aduce in atentia publicului si a specialistilor, printr-o comunicare cat mai directa si mai eficienta, evolutiile si realizarile in plan turistic ale Emiratului, obiectivele noi, atractiile si evenimentele ale caror aparitie si intensitate fac din Dubai nu numai destinatia care trebuie vazuta, ci si experienta contactului unic cu tehnologia si confortul.
Sursa: Comunicat de presa