Codrut Toboc este corporatist si ar putea sa-si faca vacantele in sistem all inclusive, in orice tara si-ar dori el. In schimb, Codrut prefera sa plece cu motorul sau (si pe banii lui) in cu totul alte destinatii decat cele alese de lumea obisnuita.
In vara anului 2013, Codrut a ales un traseu de 5 saptamani si 11.200 de km, mai exact prin 7 tari (Karghistan, Tadkijistan, Kazakhstan, Rusia, Georgia, Turcia si Bulgaria). Codrut lucreaza la Akta, o firma de catv internet si telefonie.
"Am transbordat motoreta la Bishkek in Karghistan iar eu m-am deplasat la fata locului cu avionul. Patru zile a trebuit sa stau in Bishkek sa astept motoreta si sa-mi iau viza de Tadjikistan si permisul GBAO pt Pamir. Se obtin usor de pe-o zi pe alta si costa 85 de dolari si ceva somi, deci undeva la 100 de dolari (2 intrari plus permis). Viza de Karghistan am luat-o ca de obicei de pe aeroport - 100 de dolari cu 2 intrari (bine ca am fost prevazator).
Prima parte de traseu a fost: Bishkek - Arslanbob (mai fusesem aici in 2010 si mi-a placut asa ca am zis raman peste noapte la aceeasi gazda) - Osh (de aici incepe Pamir highway) - Sary Tash (aici drumul se desparte, spre china si spre tadjikistan) - Murgab (pe acesta bucata sunt 2 trecatori la peste 4000 de metri dintre care cea mai mare la 4650 - Akbajtal) - Khorog - Kala i Khum (bucata asta merge pe granita cu Afghanistanul, cele 2 tari fiind practic despartite de Raul Panj, iar satele afgane sunt foarte aproape, undeva la 30-40 de metri) - Dushanbe (la fel, drumul continua pentru aproximativ 100 de km pe granita cu Afganistanul, apoi o ia in sus spre Dushanbe).
Aici, din cauza unei neintelegeri in ceea ce priveste invitatia, trebuia sa stau opt zile ca sa iau viza de Uzbekistan, cum era planul initial. Dar n-am vrut sa astept atata timp si la cum se comportau cei de la ambasada uzbeka riscam sa stau si opt zile si sa nu iau nici viza. Am vrut sa iau tranzit de 72 de ore, dar si asta dura sapte zile.
Deci inapoi pe motoreta si inapoi pe acelasi drum (mai era doar o singura varianta sa ma intorc si sa fie macar jumatate pe alt drum, dar varianta asta trece printr-o enclava uzbeka in Karghistan, pe care teoretic poti s-o ocolesti, dar n-am vrut sa risc si eventual sa trebuiasca sa ma intorc cu aproape 1.000 de km in plus) aproape pana la Bishkek, inainte de care am facut stanga prin Kara Blata si am trecut in Kazakhstan la Taraz si apoi Shymkent.
In prima zi m-am enervat destul de tare, pentru ca nu-i tocmai placut sa te intorci aproape 2.000 km si sa mai ocolesti o buna bucata si prin Kazakhstan, dar intamplarea a facut ca de cand am plecat din Dushanbe si pana am reintrat pe traseul initial in Kazakhstan la Atyrau (adica vreo 4.000 - 4.500 km) sa intalnesc cei mai misto oameni si practic sa fie cea mai cool bucata a traseului de anul acesta.
In continuare traseul a fost: Shymkent - Kyzylorda - Aralsk - Aqtobe - Atyrau - Astrakhan (Rusia) - Elista - Stavropol - Vladikavkaz - Tbilisi - Batumi - Samsun - Istanbul - Burgas - Vama Veche
Probleme cu motoreta n-am avut, nici macar o pana, dar poze puteti sa gasiti aici: http://picasaweb.goo...214083708292354
Niste filmulete gasiti aici: https://www.youtube....user/belzebut69", ne-a spus Codrut Toboc.
"Trebuie sa bei cu gazda la foc automat si, cel putin in Caucaz, mai ales in Georgia, e un obicei al toastului! Fiecare pahar e insotit de un toast care poate dura si cateva minute! Am baut pentru mine, am baut pentru familia mea, am baut pentru Romania si Georgia (n.r. rade), am baut pentru absolut toate motivele posibile! Pe marginea drumului, din loc in loc, e o chestie micuta din lemn, unde e o sticluta mica de vodka, daca vi se face sete! Odata ce-ai intrat intre ei si te-a adoptat o familie, n-ai probleme", mai spune Codrut Toboc.
Intrebat cum a fost privit de iranieni (in periplul sau), acesta spune: "Esti privit ca o vedeta! Pot spune cu mana pe inima ca iranienii sunt cei mai prietenosi oameni pe care i-am intalnit in orice tara am fost. Plus ca Iranul este o tara foarta sigura".
Codrut are de gand sa plece si anul viitor, tot cu motorul.