EVZ.ro informeaza : Cat costă 3D, noua moda la televizoare

Romanii dornici sa fie in pas cu cele mai moderne tendinte aleg sa-si cumpere televizoare 3D, profitand de ofertele de pe piata.
Romanii cumpara tot mai multe televizoare 3D pentru a fi in ton cu ultimele cuceriri tehnologice. In luarea deciziei de cumparare ii ajuta si retailerii, care au scazut drastic preturile in ultimul an, dar si posturile de televiziune, care ofera tot mai multe materiale 3D.
"Preturile au scazut cu 20-30% in 2011, datorita avansului tehnologic. Totusi, ne asteptam chiar la o scadere mai mare, avand in vedere cat de sus erau preturile initiale", a afirmat Mihai Patrascu, director executiv Evomag.

Preturile noilor televizoare
Astfel, daca initial erau rare produsele sub pragul de 5.000 de lei, pretul mediu platit de romani pentru un televizor 3D astazi este de circa 3.000-3.500 de lei. Atractivitatea acestui tip de produs este decisa insa, in principal, de continut, considera Patrascu.
"Filmele sunt principalul motor al cresterii vanzarilor televizoarelor 3D. Cu cat va avea la dispozitie mai mult continut pentru acest tip de aparate, cumparatorii vor fi tot mai atrasi de ele si mai dispusi sa plateasca pentru achizitia lor", a precizat acesta.

Evolutia vanzarilor
In cazul Evomag, vanzarile au crescut, pe segmentul televizoarelor 3D, cu circa 40% in decembrie 2011 fata de decembrie 2010 si cu 45% la nivelul intregului an fata de 2010. Cresterea volumului de continut disponibil si scaderea preturilor pe segmentul aparatelor cu diagonala cuprinsa intre 32 si 40 de inci au fost principalele motive.
"Continutul pe aceasta categorie a crescut, dar nu a explodat, asa cum s-a intamplat la alte categorii de produse noi, precum tabletele", a explicat Patrascu.
O alta categorie de continut care a contribuit la cresterea vanzarilor sunt jocurile video, pe PC sau consola. In plus, utilizatorii pot combina sistemul Kinect de la Xbox360, care ofera libertate aproape totala de actiune, cu un televizor 3D, pentru a avea o experienta iesita din comun.

Oferta de pe piata
Magazinele au multe oferte disponibile pe acest segment de piata, cu preturi incepand de la 2.000 de lei si ajungand pana la 14.000 de lei. Difera mult ofertele intre magazinele online. De exemplu, un Panasonic TX-P42UT30E, plasma FullHD 3D, diagonala 106 cm, poate costa si 2.000 de lei, dar si 3.300 de lei. Fiti atenti insa la serviciile adiacente oferite, la pretul transportului si la seriozitatea magazinului.
In plus, conteaza si daca produsul respectiv este nou, resigilat sau la mana a doua, dar cu garantie (de regula sase luni) oferita de magazin. Un produs interesant se gaseste in oferta unui mare retailer online, LG 42PW450, plasma, 106 cm, HD Ready, care costa sub 2.300 de lei.
Pretul mai mic poate fi explicat prin lipsa reĀ¬zolutiei FullHD. Cine vrea un Sony KDL32EX720BAEP, cu diagonala de 81 cm, internet tv, LED, trebuie sa scoata din buzunar in jur de 2.800 de lei.
Daca aveti o sufragerie mare si vreti sa va impresionati prietenii, atunci este musai sa va luati un 3D cu diagonala de cel putin 150 cm. La circa 5.000 de lei, un LG 60PZ250 nu pare scump, avand in vedere caracteristicile. Filmele favorite sau jocurile video (eventual cu sistemul Kinect, care poate fi conectat si la un PC) vor arata altfel.

EVOLUTIE

Plasmele si LED-urile s-au ieftinit si se vand bine

Vanzarile in cazul televizoarelor 2D au crescut si ele anul trecut, in special datorita ieftinirilor, dar au avut o evolutie lina, nu una spectaculoasa.
"Plusul inregistrat la vanzari este de circa 15-20%, in 2011 fata de 2010, pe fondul scaderii drastice a preturilor", a declarat Mihai Patrascu, director executiv Evomag.
Odata cu scaderea preturilor la televizoarele 3D, si producatorii de aparate 2D au fost obligati sa treaca la discounturi masive. In perioadele de reduceri, cumparatorii au putut achizitiona televizoare FullHD, cu diagonala de 81 cm, si cu 1.000 de lei.
Oricum, la acest pret se poate gasi usor un televizor HD Ready, cu aceeasi diagonala. Pe perioada verii anului trecut, producatorii, confruntati cu scaderea vanzarilor, au operat reduceri masive de pret pentru a recupera terenul. In plus, in fata unor consumatori din ce in ce mai pretentiosi, au venit si cu mai multe inovatii intr-o perioada mai scurta de timp. Astfel, daca inainte veneau cu noutati la circa sase luni, acum perioada s-a injumatatit, potrivit lui Patrascu.
"Focusul producatorilor se indreapta tot mai mult spre tehnologia LED. Preturile sunt ceva mai mari pe aceasta zona, media fiind intre 2.500 si 3.000 de lei", a afirmat acesta. Consumatorii au devenit mai pretentiosi in perioada de criza si cauta televizoare mai bine dotate si accesorizate. Astfel, un accesoriu precum mufa pentru stick USB a devenit esential. Totodata, si romanii au inceput tot mai mult sa adopte principiul "televizorul si camera" si isi cumpara cate un televizor pentru fiecare camera, profitand astfel de scaderea preturilor. In plus, durata medie de viata a unui televizor a devenit acum de trei ani, fata de sapte-opt ani, cat era inainte.
Daca sunteti in cautarea unui televizor cu diagonala de 55 cm pentru bucatarie sau dormitor, cu 500 de lei rezolvati rapid problema. Cu acesti bani va puteti lua un produs Samsung sau LG, de obicei HD Ready. Cu 1.000 de lei deja va luati un FullHD de 66 cm sau un HD Ready de 81 cm. Daca aveti noroc, insa, puteti gasi la resigilate sau la oferta un FullHD de 81 cm.
Daca mariti miza, cu 1.500 de lei puteti gasi si televizor cu dimensiunea de 106 cm, FullHD, suficient pentru sufrageria unui apartament de bloc. Daca vreti ceva la 127 cm, puteti rezolva problema cu 2.000-2.200 de lei, in functie de marca, dotari si retailer. Daca aveti si mai multi bani la dispozitie, va puteti lua un aparat la 150 cm sau mai mult cu circa 4.000 de lei.