Corectnews.com informeaza : Ponturi pentru ca sa apareti in primele pagini Google
Stiti ca, daca nu sunteti pe prima pagina in cautarile de pe Google, e aproape ca si cand nu existati - si, da, stiu ca mai exista alte doua motoare de cautare importante, insa ne vom focaliza pe cel numit mai-sus. Ideea e ca Google tine seama de o serie de factori ce aduc un rank bun site-lui dumneavoastra.

Iata un Top 11 al celor mai importanti factori in Google SEO ranking, conform listei intocmite de Nick Stamoulis, expert SEO la Brick Marketing.

1. Vechimea domeniului. Varsta URL-ului este foarte importanta. Daca abia v-ati cumparat domeniul, va asteapta un drum lung. Realitatea este ca vechimea domeniului dumneavoastra ajuta la cresterea increderii.

2. Hostingul (cine va gazduieste site-ul). Folositi intotdeauna o companie cu reputatie in domeniu. Daca afacerea dumneavoastra este in Romania folositi o companie de hosting din Romania. Si un IP dedicat, cand se poate. Sigur ca o sa gasiti si gazde mai ieftine, insa niciodata sa nu le folositi.

3. Atentie la vecini. Asigurati-va ca vecinii care sunt gazduiti pe acelasi server cu dumneavoastra nu sunt clasificati drept spam.

4. Structura URL-ului. Asigurati-va ca este foarte curata. La sfarsitul URL-uli nu trebuie sa fie nici-un fel de insiruire aleatoare de caractere. Si asta e parte a procesului de optimizare pe motoarele de cautare.

5. Continutul. Este foarte important. Pentru inceput, asigurati-va ca aveti continut in toate paginile site-ului, apoi asigurati-va ca e vorba de texte bune asigurati-va ca este text bine format tinanad cont de cuvintele-cheie vizate de dumneavoastra. Important este ca intotdeauna sa scrieti textele pentru cei care va citesc, pentru vizitatorii site-lui, si niciodata pentru singurul scop de crestere a rankong-ului pe Google.

6. Structura interna de link-uri. Asigurati-va ca paginile dumneavoastra interioare sunt corect legate. Vizitatorii site-lui trebuie sa treaca usor dintr-o pagina in alta. Asigurati-va ca este verificat codul site-ului dvs. si mentineti flash si JavaScript la un nivel minim, pe cat posibil. In esenta, asigurati-v&a ca site-ul este curat, usor de folosit si interconectat pentru a ajuta utilizatorul.

7. Incredere. Aveti cel putin o adresa de mail pe site? Google vrea sa vada factori de incredere pe site-ul dvs., asa ca orice puteti adauga pentru a creste increderea in randul audientei dvs. va fi benefic pentru rank. E recomandabil sa aveti un numar de telefon pe fiecare pagina a site-lui dvs. E mai usor pentru vizitatori sa faca afaceri cu dumneavoastra.

8. Cuvinte-cheie. Asigurati-va ca site-ul dvs. este optimizat cu cuvinte cheie. Asta inseamna macar alt tags pentru imagini si informatii si continut meta page.

9. Bounce Rate. Desi poate parea neimportant daca Google observa ca nimeni nu ramane pe site-ul dvs. mai mult de cateva secunde, pentru ranking este o problema. Faceti in asa fel ca vizitatorii sa stea cat mai mult pe site. Lucruri simple precum video-uri, semnare pentru newsletter, call to action etc. vor imbunatati rata duratei vizitelor pe site-ul dvs. Si, ca sa urmariti evolutia, nu uitati de Google analytics.

10. Linkuri externe. Asigurati-va ca site-urile la care dati link-uri sunt suta la suta relevante pentru domeniul dvs. de activitate. Ideea de baza este ca, daca e important, dati link-uri catre un alt site, dar tine-ti minte ca asa va puteti trimite de fapt vizitatorii... in cu totul alta parte.

11. Linkuri interne. Nu cumparati sau faceti schimb de link-uri. Promovati-va si vindeti-va afacerea in asa fel incat sa cresteti numarul de vizitatori in timp, iar link-urile relevante vor urma.

P.S. Sigur ca algoritmii Google se schimba si intervin noi factori, precum durata de incarcare a unei pagini, dar cei enumerati mai sus merita implementati. Si niciodata nu uitati ca, una peste alta, continutul bun e cel care conteaza enorm.

Sursa Search Engine Optimization Journal