Ziarul financiar informeaza : Romtelecom ar vrea sa scape de stampila de "operator de telefonie fixa"
(Autor: Adrian Seceleanu)
Compania Romtelecom, unul dintre cei mai mari furnizori de telefonie, internet si TV de pe piata, si-a relansat ofertele de pachete integrate de servicii, unul dintre obiectivele urmarite fiind si acela de a pozitiona mai clar operatorul ca un furnizor de servicii integrate.
"Desi Romtelecom a crescut extrem de agresiv pe pietele de televiziune si internet, multi clienti continua sa se uite la companie ca la un furnizor de servicii de telefonie fixa", a declarat Ovidiu Ghiman, director executiv comercial pe segmentul rezidential al Romtelecom.
In acest context, compania a lucrat la noua oferta inclusiv din punctul de vedere al felului in care au fost realizate pliantele de prezentare si ofertele astfel incat clientului sa i se ofere imaginea de ansamblu a serviciilor Romtelecom, in locul unei abordari de tipul telefonie fixa plus inca ceva.
Aceasta schimbare are in vedere si modul in care clientii din mediul urban au inceput sa compare ofertele operatorilor atunci cand vor sa-si aleaga furnizorul de servicii. "Clientii din orase compara in general ofertele integrate, mai ales atunci cand vor sa-si schimbe furnizorul", spune Ghiman. Avand drept obiectiv si schimbarea perceptiei ca Romtelecom vinde in principal telefonie fixa si alte servicii, echipele companiei au lucrat la o noua oferta care sa fie si mai usor de inteles, a spus Ghiman.
El considera ca noua oferta, care contine pachete de telefonie fixa, televiziune si internet structurate pe trei niveluri din punctul de vedere al cerintelor consumatorilor (de baza, medii si avansate), va avea tractiune pe piata. Noua oferta triple-play (telefonie, TV, net) a companiei este formata din trei pachete, cu tarife de 13, 16 si 19 euro (fara TVA).
Potrivit companiei clientii care achizitioneaza la pachet cele trei servicii vor plati o factura cu 33% mai mica decat in cazul in care ar cumpara separat fiecare serviciu. Pachetele puse in vanzare de Romtelecom nu includ si servicii de telefonie mobila - asa cum procedeaza rivalii de la RCS&RDS, dar daca un utilizator cumpara la pachet si comunicatii mobile de la Cosmote, el va avea un discount suplimentar de 20 de euro.
De asemenea, spre deosebire de RCS& RDS, Romtelecom nu vinde pachete de servicii care sa includa pe langa telefonie fixa, TV si internet fix si internet mobil si telefonie mobila sau pachete de net fix si net mobil.
Romtelecom a lansat totusi pachete 2 play, care includ fie televiziune si telefonie fixa, fie internet fix si telefonie fixa. Si aceste pachete pastreaza structura celor 3play, fiind impartite in trei categorii (de baza, mediu si avansat).
O noutate o reprezinta si faptul ca Romtelecom vinde servicii de internet fix impreuna cu un abonament la telefonie fixa cu tarif xero (Voce zero). Singura optiune de a cumpara net fix de la Romtelecom cu acest abonament Voce zero este abonamentul Clicknet Power cu viteze de descarcare ale datelor de pana la 100 Mbps, la un tarif lunar de 8,5 euro (fara TVA).
Ghiman a mai declarat ca pe segmentul de date Romtelecom va investi "masiv" in perioada urmatoare in transferul clientilor de pe tehnologia ADSL - care permite viteze maxime de download de 20 Mbps pe cea VDSL - care ii permite companiei sa ofere net cu viteze de download de pana la 50 Mbps prin firele vechi de cupru utilizate prin telefonia fixa. Romtelecom le va oferi clientilor fara costuri modemurile necesare pentru a utiliza acest serviciu.