De la aparitia internetului, am asistat la lansarea pe piata a numeroase idei si proiecte de tot felul, mai mult sau mai putin serioase, care erau insa anuntate cu surle si trambite de producatori. In multe dintre cazuri insa, ceea ce la inceput parea o idee geniala s-a dovedit, in cele din urma, o naivitate, exemplu al unei increderi excesive in propriile capacitati, chiar si din partea unor companii foarte puternice, care in multe dintre cazuri au investit sume considerabile pentru a pune in aplicare proiecte considerate "revolutionare".
Topul stupiditatilor
Plecand de la aceste premise, prestigiosul cotidian Wall Street Journal a pus la punct un fel de clasament, in care a adunat exemple de esecuri tehnologice, incepand cu asa-numitul "nas internet", botezat iSmell, creat in 1999 de Digiscents Inc. Obiectivul "nasucului virtual" era acela de a le permite internautilor sa simta mirosurile care caracterizeaza mediile virtuale, in care se aventureaza atunci cand se afla pe internet. Folosindu-se de simtul olfactiv al utilizatorilor, iSmell ar fi trebuit sa aduca o nota in plus de realism, dar si de atractivitate pentru experienta navigarii in retea. Din pacate insa, intentiile producatorilor nu si-au gasit aplicare si in realitate si, in 2001, Digiscents si-a inchis portile.
"Pisicuta" in loc de scanner
Alt accesoriu tehnologic lansat o data cu aparitia internetului este asa-numitul CueCat, un fel de scanner de marimea unui stilou, a carui silueta aminteste de cea a unei pisici. Dispozitivul se conecteaza la internet si cu ajutorul lui internautul poate scana pur si simplu codul de bare al unui produs, pentru a avea acces la o selectie (generata in mod automat) cu cele mai sugestive pagini de internet, din punct de vedere al informatiilor despre acel obiect. Pentru a realiza acest proiect, firma producatoare, Digital Convergence, adunase finantari in valoare de 185 de milioane de dolari, ajungand sa obtina acceptul si unor companii precum Coca-Cola sau General Electric. In 2000, in Statele Unite au fost distribuite patru milioane de CueCat, insa dispozitivul nu s-a bucurat de succesul sperat de producatori.
WC virtual
Din lista "stupiditatilor" din retea nu putea lipsi toaleta virtuala a colosului Microsoft. In 2003, "mintile luminate" ale companiei din Redmond au pus la punct o speciala si originala "cabina WC always-on", botezata iLoo si dedicata celor care nu reusesc sa se desprinda de internet nici macar atunci cand au nevoie urgenta la toaleta. Proiectul prevedea realizarea unei toalete portabile, dotata cu computer si tastatura impermeabila, totul completat cum era si normal de o conexiune la internet. In ciuda faimei si prestigiului Microsoft, futuristica iLoo s-a dovedit un esec de proportii. Cu toate ca mai-marii de la colosul informatic au primit lovitura cu destul de mult calm, declarand ca era vorba doar de o gluma, se pare ca, in realitate, filantropul Bill Gates a crezut cu tarie in ideea sa, care, pe langa faptul ca l-a costat la nivel de proiectare, a fost o lovitura si pentru imaginea sa.