REALITATEA.NET informeaza: Peste 500 milioane de utilizatori, in aproape 7 ani de existenta, un magnet al comunicarii la nivel mondial, fondat de cativa studenti ai Universitatii Harvard: aceasta este platforma de socializare Facebook, o companie evaluata in prezent la 50 miliarde de dolari.
O mare de informatii oferite de bunavoie intregii lumi, un fel de agenda personala de larg consum: Facebook a atras 500 de milioane de utilizatori la nivel mondial, din anul 2004 pana in prezent. Si odata cu ei o serie de investitori importanti, care au dublat valoarea pe piata a companiei americane, aceasta ajungand la 50 miliarde de dolari.
Conform unor informatii publicate de cotidianul ‚New York Times‘, institutia financiara Goldman Sachs ar fi investit 450 milioane de dolari in Facebook. Un alt investitor important este compania ruseasca ‚Mail.ru‘, care a adus la Facebook tot aproape jumatate de miliard de dolari americani.
Reteaua de socializare valoreaza asadar in prezent mai mult decat Yahoo, eBay sau uriasul concern media Time Warner, potrivit unei analize Deutsche Welle. Facebook a lasat in urma chiar si companii cu o traditie mult mai indelungata, cum ar fi producatorul auto BMW sau institutia financiara germana Deutsche Bank.
Mark Zuckerberg, unul dintre fondatorii Facebook si presedintele companiei, a fost numit ‚Omul anului‘ de catre revista Time, in anul 2010. La varsta de numai 26 de ani, averea lui Zuckerberg e estimata la 15 miliarde de dolari.
Analistii financiari preconizeaza listarea Facebook la bursa, in anul 2012. Aceasta ar reprezenta cea mai mare oferta publica din domeniul IT, dupa cea lansata de Google, in anul 2004.
In Germania, Facebook a starnit o serie de controverse, legate de siguranta datelor personale. Ministrul german al Protectiei Consumatorilor, Ilse Aigner, a lansat la inceputul anului trecut, la Berlin, doua site-uri de informare si avertizare asupra pericolelor din reteaua virtuala.
Aigner s-a referit si la Facebook, printre platformele de socializare care pot leza sfera privata pentru ca,desi Facebook garanteaza retragerea de pe comunitatea virtuala, printr-un simplu click, datele raman in sistemul firmei americane si dupa stergerea aparenta a profilului, ele putand fi teoretic oricand transferate catre persoane terte.