Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a anuntat ieri ca supune consultarii publice proiectul de decizie privind implementarea serviciului universal in sectorul comunicatiilor electronice din Romania dupa modificarea Strategiei nationale din acest domeniu. "Modificarile propuse de proiectul de decizie in conformitate cu noua strategie au vizat, in principal, inlocuirea masurii de asigurare a accesului la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, cu masura de asigurare a accesului si conectarii la un punct fix la retelele publice de telefonie si a accesului la un punct fix la serviciile de telefonie destinate publicului, la nivel de gospodarie", se arata in comunicatul ANCOM. Totodata, ANCOM a identificat o serie de obligatii care pot fi impuse furnizorilor de serviciu universal pentru a asigura conditii echivalente de acces la aceste servicii si pentru utilizatorii cu handicap. Furnizorilor de serviciu universal li se vor putea impune obligatia de a transmite persoanelor cu deficiente de vedere, la cerere si gratuit, conditiile contractuale de prestare a serviciilor, facturile simple sau alte materiale promotionale tiparite cu fonturi mai mari, in limbaj Braille sau prin posta electronica intr-un format care este compatibil cu majoritatea programelor de citire a documentelor, de a asigura accesul facil in punctele proprii de lucru pentru persoanele cu deficiente locomotorii si de a asigura accesul prin mesaje scurte scrise sau text-relay la numarul unic pentru apeluri de urgenta. De asemenea, acestia vor avea obligatia de a asigura pachete tarifare speciale pentru persoanele cu deficiente de vorbire sau de auz, de a amplasa telefoanele publice cu plata in asa fel incat sa fie permanent accesibile persoanelor cu deficiente locomotorii sau vizuale sau de a asigura accesul gratuit la serviciul de informatii privind abonatii pentru persoanele care se gasesc in imposibilitatea de a consulta registrul abonatilor din cauza deficientelor de vedere.