Cele doua softuri, dezvoltate de Microsoft si IBM, ajuta companiile sa-si optimizeze afacerile. NAV monitorizeaza achizitiile, stocurile, productia, resursele umane, clientii, in timp ce COGNOS integreaza bazele de date si ofera rapoarte, analize si planificari. Prima solutie poate costa 50.000 de euro in pachet complet si 20.000 de euro - in cel mediu, dar poate fi inchiriata pentru 99 euro/luna/utilizator si o taxa de 999 de euro la activare. A doua solutie costa 10.000 euro/modul.

Peste 30 de oameni de afaceri craioveni au participat ieri la expozeul intitulat "Solutii Integrate pentru Managementul Afacerilor", unde specialistii in IT au prezentat ultimele softuri menite sa optimizeze gestionarea firmelor. Una dintre solutiile prezentate poarta semnatura Microsoft. Este vorba despre programul "Microsoft Dynamics NAV" - o solutie integrata si adaptabila de management al afacerilor ce permite administrarea unitara a tuturor resurselor companiei. NAV asigura managementul financiar: datoriile, creantele, inventarul, contabilitatea analitica, mijloacele fixe, fluxul de numerar. De asemenea, se pot face tranzactii cu bancile si incasari sau plati in orice valuta. Alt proces monitorizat de NAV este productia. Softul controleaza comenzile de productie, lista de materii prime, necesarul de reaprovizionare, precum si planificarea capacitatilor de productie. Integrarea cu restul modulelor permite controlarea intregului flux de productie, de la comenzile de vanzare si cele de aprovizionare, pana la procesul tehnologic si planificarea productiei. Costurile de productie sunt strict controlate. Vanzarile si achizitiile reprezinta alt modul al NAV. El ofera posibilitatea de a individualiza fluxurile de lucru, pentru satisfacerea dorintelor tuturor clientilor. Raportarea, analiza si bugetarea ajuta la imbunatatirea deciziilor importante. Accesul direct la informatii critice in timp real, impreuna cu o gama larga de unelte de analiza si raportare, ajuta la managementul bugetelor, la crearea si consolidarea unor rapoarte, precum si la cautarea unor tendinte si interdependente. Un aspect foarte important il reprezinta aplicatia CRM - Managementul Relatiei cu Clientii. Aceasta permite gestionarea clientilor si istoricului vanzarilor, crearea si lansarea campaniilor de marketing, precum si monitorizarea activitatii clientilor. De asemenea, pune la dispozitia departamentelor de vanzari si marketing informatii relevante despre clienti, cum ar fi gestiunea contractelor, urmarirea portofoliilor de clienti, centralizarea activitatilor si evenimentelor - informatii care fundamenteaza luarea unor decizii corecte. Programul NAV poate fi configurat in functie de particularitatile utilizatorului.

Cum pot fi integrate cele doua solutii

A doua solutie prezentata poarta semnatura IBM si este softul COGNOS. Prin folosirea acestui program, companiile obtin o solutie unica si completa, bazata pe o interfata web care integreaza toate componentele necesare pentru analiza si raportare. Informatiile sunt accesate, analizate si distribuite cu ajutorul unui browser de internet. Practic, acest program ofera informatia filtrata, prezentata in mod personalizat celui care are nevoie de ea la momentul potrivit si in formatul potrivit. COGNOS are trei module, care ofera: raportare, analiza si planificare. Sistemul integreaza bazele de date existente si face raportari si planificari. Softul integreaza solutii de genul NAV si este folosit pentru companii cu peste 100 de angajati.
In ceea ce priveste preturile, pentru NAV exista doua modalitati de a beneficia de program: cumparare directa sau inchiriere. "In varianta de inchiriere, se percep o taxa lunara de 99 de euro de utilizator si o taxa de activare de 999 de euro, platibila o singura data, la activare. Pretul pentru achizitia integrala a programului depinde de numarul de utilizatori, module de utilizare etc. Pachetul maximal poate sa ajunga la 50.000 de euro, iar cel mediu, la 20.000 de euro. In ceea ce priveste produsul COGNOS, fiecare dintre cele trei componente (raportare, analiza si planificare) ajunge la 10.000 de euro. Achizitia se face integral, iar pretul depinde de numarul de utilizatori", a precizat Otilia Bulescu, Sales & Marketing Asisstant la Integral IT, firma din Craiova care comercializeaza aceste solutii pentru business.