Tehnologia de localizare a apelantului 112 va fi testata pe 15 septembrie, iar pâna pe 20 noiembrie va fi implementata solutia care a avut succes, a anuntat marti ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei, Karoly Borbely, în cadrul unei conferinte de presa. „Per ansamblu, planul de actiuni al ministerului a functionat. Au fost tot felul de zvonuri, dar nu a existat nici un moment de abatere sau întârziere de la acest plan. Suntem în grafic si vom avea localizarea apelantului la serviciul 112 cel târziu pâna pe 20 noiembrie“, a declarat ministrul comunicatiilor. Potrivit acestuia, serviciul unic apeluri de urgenta 112 utilizeaza aceleasi tehnologii ca în majoritatea tarilor europene.  „Este un proces care dureaza. Problema implementarii se va rezolva la sfârsitul termenului precizat. Eu cred ca Uniunea Europeana nu va activa ultima faza de infringement adresata României“, a adaugat Karoly Borbely.

Masuri împotriva apelurilor false

O problema grava, în opinia ministrului, o reprezinta apelurile false efectuate la 112, într-un procent de 90%, aceasta infractiune fiind sanctionabila doar cu amenda de la 500 la 1.000 de lei.
La începutul lunii septembrie, ministerul a programat o întâlnire cu operatorii de telefonie mobila, pentru a gasi o rezolvare si a lua masuri drastice împotriva apelantilor care folosesc telefonul mobil pentru solicitari false la 112. Varianta agreata este atacarea cu sute de mesaje a „apelantului fals“ 112.
Totusi, problema care se ridica este costul acestor mesaje, ce ar putea fi trimise prin intermediul operatorilor de telefonie mobila. Ca aceasta modalitate de pedepsire a abuzului sa aiba sanse de reusita, mesajele trimise trebuie sa nu fie taxate de operatori.
Procedura se va initia dupa cinci apeluri consecutive înregistrate la 112, luându-se în calcul posibilitatea ca apelantul sa formeze din greseala numarul de urgenta sau sa nu aiba intentii rau-voitoare. Alta modalitate de sanctionare propusa a fost blocarea cartelei SIM permanent sau pentru o perioada.