In ultimele sase luni, piata publicitatii online din Romania s-a confruntat cu o dilema de natura tehnica. Recrudescenta publicitatii online in Romania s-a suprapus cu aparitia unor formate de bannere mai mari si mai generoase, pe fondul unei treceri de la rezolutia 800x600 pixeli la 1024x768 in above-the-fold.

Existenta in paralel a celor doua formate top position (leaderboard 728x90 si respectiv full banner 468x60) are importante implicatii atat pentru advertiseri, planneri si utilizatori in general.

Pe de-o parte coexistenta celor pozitii creste "inventory"-ul adica numarul de bannere ce pot fi vandute, dar in acelasi timp, advertiserii se pot orienta catre site-uri mai putin "aglomerate" cu reclame, in special in primul ecran vizibil.

Anul 2005 a stat sub semnul hibriditatii: atat in Romania, cat si pe alte piete de publicitate, ofensiva formatelor mari nu a luat sfarsit, iar pozitia acestora inca nu este conturata. Formatele standard continua sa existe pe majoritatea site-urilor, si multi advertiseri prefera mai multe bannere standard la preturi mai mici pentru a creste parametrii de reach ai campaniilor derulate.