In urma unui redesign al site-ului Audi, procentul utilizatorilor site-ului care au devenit direct interesati de produs din simpli vizitatori a crescut cu 325%; procentul celor care au devenit cumparatori din cei interesati a crescut cu 225%.

Un milion de americani si canadieni viziteaza site-ul Audi (varianta americana) in fiecare luna. Dupa cum se vede nu traficul site-ului era problema vestitului concern german ci cum sa tranforme acei utilizatori in unii tot mai interesati de produsul comercializat prin interfata electronica, si chiar mai mult, cum sa ii faca sa cumpere.

Site-ul Audi era vizitat de o majarotate covarsitoare de utilizatori interesati de partea “educatioanala”, de cumparatori pasivi. Cunoscatori ai marcii, utilizatorii nu detineau o masina audi si nici au detinut vreodata una. Cum pot fi transformati acesti cumparatori pasivi in cumparatori activi? Raspunsul la intrebare a venit dupa efectuare unui re-design al site-ului.

Cu toate ca site-ul Audi era bine realizat, avand informatii variate despre tipurile de masini comercializate, adrese ale dealer-ilor, glosar de fotografii, etc., ceva trebuia facut. Punctul de plecare l-a constituit profilul demografic al utlizatorilor: utilizeaza internet-ul de un timp indelungat, se pot transforma in cumparatori ai produslui comercializat, rata de penetrare a internetului de mare viteza este peste medie (75% si chiar mai mult, in functie de regiune). Pe de alta parte, designerii de la audi au preluat modelul folosit de ceilalti comercianti de masini lux: continut rich media. Diferenta a fost facuta insa de aplicarea celor 5 reguli de utilizare a materialelor flash, sugerate chiar de Macromedia cu ani in urma.

Cele 5 reguli:

Fara intro-uri in flash: potrivit unui studiu realizat de MarketingSherpa in 2003, 80% din utilizatorii de internet urasc intro-urile realizate in flash. Designerii de la Audi au preluat aceasta regula si au realizat o prima pagina bogata in flash dar care contine si o serie de informatii utile dar care au caracter static (grafic si text)
Fara secvente flash lungi: durata maxima a unui flash este de 90 de secunde pentru noua versiune a site-ului
Nu blocarii in flash si interactiunii: vizitarea noului site nu mai este o experienta pasiva ci una care te indeamna sa apesi un alt buton, un alt banner, etc
Nu trebuie sa te pierzi in flash: din orice pagina a site-ului trebuie sa poti naviga mai departe. In final, cei de la Audi au transformat fiecare pagina a site-ului intr-un microsite astfel nu trebuie sa mai parasesti pagina pentru a ajunge la pagina/ itemul dorit(a).
Nu flash-urilor inchise: prin aceasta regula se cere sa nu se ajunga la un marketing inchis, cu alte cuvinte individul/ utilizatorul trebuie sa fie mereu intrebat ce vrea sa faca mai departe, unde vrea sa ajunga, ce vrea sa vada, daca vrea sa contacteze un dealer, etc

Noul look al site-ului Audi impreuna cu impunerea unui timp de raspuns la requesturi al dealer-ilor foarte scurt, au facut ca rezultatele sa fie fenomenale: procentul utilizatorilor site-ului care au devenit direct interesati de produs din simpli vizitatori a crescut cu 325%; procentul celor care au devenit cumparatori din cei interesati a crescut cu 225%.